–
Canon od 2015 roku realizuje program edukacyjny „To My Tworzymy Świat”, którego celem jest zachęcenie młodzieży do dokumentowania ważnych dla niej kwestii społecznych i środowiskowych. Akcja realizowana w Polsce jest częścią globalnego projektu Canon Young People Programme, który wspiera młodych ludzi w rozwijaniu pasji fotograficznej. W tym roku Canon przeprowadził warsztaty multimedialne w dwóch polskich miastach – Gdańsku oraz w Warszawie. Od początku trwania projektu Canon odwiedził ponad 30 placówek szkolnych i ośrodków kultury, a w warsztatach wzięło udział ponad 600 młodych ludzi. Głównym punktem akcji „To My Tworzymy Świat” jest coroczny, ogólnopolski konkurs dla młodzieży pod hasłem „Pozytywne przykłady realizacji 17 celów zrównoważonego rozwoju ONZ”. Canon chce zachęcić młodzież do obserwowania otaczającej ich rzeczywistości i opowiedzenia ważnych dla nich historii.
Przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii drukarskich, w maju Canon we współpracy z firmą Caro Group odnowił wnętrze oddziału pediatrycznego Nowego Szpitala w Szprotawie. Podczas przemiany oddziału zastosowano najlepsze materiały poligraficzne, na których dzięki ploterom Canon udało się odwzorować kolorowe ilustracje. Dzięki wykorzystaniu bezpiecznej technologii UVgel stworzono atrakcyjną wizualnie i bezpieczną przestrzeń dla małych pacjentów. Technologie druku wielkoformatowego są przyjazne środowisku i bezpieczne dla użytkowników, dzięki temu mogą być wykorzystywane w przestrzeniach publicznych, takich jak placówki medyczne czy szkolne.
Canon po raz trzeci wsparł również organizacje pozarządowe wysokiej klasy urządzeniami biurowymi. W tym roku w ramach programu „Nowy Dom Dla Drukarki” firma swoją pomoc kierowała do organizacji zajmujących się opieką nad zwierzętami. Akcja jest jednym z działań w aspekcie odpowiedzialnego gospodarowania urządzeniami w obiegu zamkniętym. Wartością dodatkową jest ograniczenie generowania elektrośmieci.
Wszystkie projekty lokalne realizowane są w regionie 4CE. Canon poprzez współpracę z organizacjami charytatywnymi, realizowanie programów edukacyjnych oraz wsparcie lokalnych społeczności realizuje założenia filozofii Kyosei, oznaczającej życie i działanie dla wspólnego dobra.
– W DNA Canon od samego początku wpisane są działania na rzecz środowiska naturalnego. To dla nas priorytet. Dążymy do minimalizacji naszego wpływu na ekosystem, podejmując kroki w kierunku zrównoważonego rozwoju, redukcji emisji CO2 oraz efektywnego wykorzystywania zasobów. Jednocześnie, jako firma globalna, zdajemy sobie sprawę z naszej roli w lokalnych społecznościach. Nie chodzi tylko o miejsce realizacji naszych programów, ale także o osoby, z którymi jesteśmy związani. Lokalne inicjatywy to fundament – budujemy na nich zrównoważoną przyszłość –mówi Jaap van’t Ooster, Dyrektor Zarządzający Canon 4CE.
Canon konsekwentnie od 2008 roku poprawia wskaźnik emisji CO2 w cyklu życia produktu średnio o 4,1% rocznie. Ma to ogromny wpływ na ochronę środowiska naturalnego, ze względu na dużą skalę działalności marki. Firma globalnie zobowiązała się, że do 2050 roku osiągnie całkowitą neutralność emisyjną, a do 2030 roku o połowę zmniejszy emisję CO2 na produkt w porównaniu z danymi z 2008 roku.
Celem Canon jest nie tylko ochrona środowiska poprzez zmniejszenie wpływu produktów na środowisko, ale także dążenie do ograniczenia emisji CO2 z pozyskiwania i wykorzystania surowców oraz części do operacyjnej i logistycznej działalności zakładów. W 2021 roku 45% całkowitych potrzeb energetycznych Canon w Europie było zaspokajanych przez energię elektryczną, z czego 82% pochodziło ze źródeł odnawialnych. Zakład produkcyjny firmy w Poing w Niemczech już w 100% korzysta z energii odnawialnej. Firma angażuje się w zrównoważony rozwój na każdym etapie procesu produkcyjnego, m.in. ponownie wykorzystuje opakowania, jeśli to możliwe, oraz dba o oszczędne gospodarowanie wodą.
Nowa siedziba główna Canon w regionie EMEA oraz siedziba główna w Wielkiej Brytanii i Irlandii uzyskały oceny BREEAM na poziomie Excellent pod względem efektywności energetycznej i wykorzystania energii odnawialnej. Nowy system BMS i panele fotowoltaiczne na dachu przyczyniły się do ograniczenia zużycia energii o niemal 50%. Budynek firmy w Venlo w Holandii w celu ograniczenia zużycia energii wykorzystuje system pomp ciepła, wydajne systemy magazynowania ciepłej i zimnej wody oraz oświetlenie LED. W obu zakładach Canon posiada również panele słoneczne i punkty ładowania dla pojazdów elektrycznych.
Ponadto, Canon ma cztery globalne zakłady zajmujące się renowacją urządzeń. Jednym z nich jest centrum obsługi i pomocy technicznej w Giessen w Niemczech, które w 2021 roku osiągnęło status neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla. Od 2008 roku Canon wykorzystał ponownie już ponad 35 tysięcy ton swoich produktów i ich części.
Canon w swoich urządzeniach stosuje szereg rozwiązań, pozwalających na oszczędność energii oraz zwiększenie ich żywotności przez co ogranicza wpływ produktów na środowisko w całym cyklu ich życia, od produkcji po utylizację.
Jednym z przykładów są plotery Arizona, wykorzystujące utwardzanie technologią LED UV. Zapewniają one niskie zużycie energii w trakcie pracy, a w porównaniu z konkurencyjnymi urządzeniami drukującymi pozwalają oszczędzić nawet do 50% atramentu.
Firma dąży do zmniejszenia emisji CO2 nie tylko przy produkcji urządzeń, ale również w procesie recyklingu. Podczas wymiany urządzeń drukujących marka Canon angażuje się w ekologiczne podejście do zarządzania cyklem życia swoich ploterów. Klienci, którzy wybierają nowe urządzenia Arizona, mają możliwość przekazania starszych modeli do procesu refabrykacji. Maszyny poddawane są gruntownemu serwisowi, a następnie ponownie trafiają na rynek wtórny.
Canon to firma w pełni zaangażowana w zrównoważony rozwój. Poprzez inwestycje w ekologiczne technologie, redukcję emisji CO2, odpowiedzialną produkcję, edukację i zaangażowanie społeczności, marka nie tylko dąży do minimalizacji swojego wpływu na środowisko, ale także stara się być pozytywną siłą napędową zmian w kierunku bardziej odpowiedzialnej przyszłości. Dla Canon zrównoważony rozwój to nie tylko trendy rynkowe. To także filozofia, która kształtuje wszystkie aspekty działalności firmy.
Więcej newsów z branży TUTAJ.