i
Współpraca między markami a wydawcami okazuje się być szczególnie owocna podczas jesiennych wyprzedaży. Wydawca, czy to organizacja, czy osoba prywatna, działa jako pośrednik między producentami i konsumentami. Wykorzystują oni swoje zasięgi, aby zaprezentować użytkownikom produkty lub usługi. Sieci afiliacyjne oferują w tym zakresie bardzo zróżnicowane kanały reklamy – od usług cashback, stron z kuponami, platform tematycznych, po influencerów, specjalistów od reklamy kontekstowej czy partnerów technologicznych. Za prowadzone działania promocyjne wydawca otrzymuje wynagrodzenie, które wypłacane jest zależnie od ustaleń: w formie stałej stawki lub procenta od zysków.
Taka forma współpracy cieszy się coraz większą popularnością wśród reklamodawców, ponieważ jej koszty związane są z osiąganymi rezultatami. Według analizy Admitad, w 2023 roku liczba polskich firm wdrażających marketing partnerski w swoje strategie zanotowała wyraźny, bo aż 32-procentowy wzrost. Jednocześnie zyski samych wydawców w Polsce wzrosły o 44% w tym roku.
Analiza Admitad, obejmująca ponad 147 milionów zamówień online na całym świecie i ponad 28 milionów w Polsce, wykazała pewne zależności i trendy, które pomogą lokalnym wydawcom maksymalizować zyski podczas tegorocznego Black Friday:
W zeszłym roku ponad 64% przychodów polskich wydawców pochodziło z sprzedaży na marketplace’ach. W 2023 roku liczba ta wzrosła do 68%. Eksperci spodziewają się, że największe zyski w 2023 roku przyniosą współprace w obszarze marketplace’ów, mody, elektroniki i turystyki.
Podczas Black Friday 2022 do najbardziej popularnych i dochodowych kategorii produktów w Polsce należały: moda (30,8%), elektronika (17,8%), dom i ogród (14,5%) oraz zabawki i hobby (8,1%). Te kategorie prawdopodobnie utrzymają swoją popularność również w 2023 roku.
Wiele marek i sieci partnerskich w trakcie okresu intensywnych wyprzedaży tworzy programy ofertowe skrojone pod ten okres. Oferują zwiększone prowizje w ramach niektórych usług i produktów, publikują specjalne kody promocyjne, a nawet organizują konkursy. Aby zaangażować się w tego rodzaju aktywności, często nie trzeba nawet modyfikować swoich strategii. Warto jednak dokładnie zapoznać się z ofertą partnerską danej marki oraz przeanalizować jej blogi i media społecznościowe. Może to pomóc znaleźć kolejne informacje o nowych działaniach, które pozwalają generować dodatkowe dochody.
Black Friday staje się obecnie nie tylko czasem intensywnych zakupów, ale również okazją dla partnerów marketingowych do maksymalizacji swoich przychodów. Przy zastosowaniu odpowiedniej strategii, śledzeniu trendów i aktywnym uczestnictwie w programach ofertowych, wzrost dochodów może wynieść nawet 45%. Wszystko wskazuje bowiem na to, że trwający sezon wyprzedażowy będzie rekordowy.
Więcej materiałów w podobnej tematyce można przeczytać TUTAJ.