,,
Seria M Colorado zadebiutowała na rynku rozwiązań wielkoformatowych w marcu tego roku. To pierwsza tego typu modułowa konstrukcja, która daje możliwość konfiguracji wybranych parametrów, bez konieczności instalowania dodatkowych komponentów sprzętowych. W zależności od modelu bazowego (M3, M3W, M5 i M5W) w ramach jednej maszyny możemy aktywować (także tymczasowo) wybrane moduły i funkcjonalności, takie jak m.in. druk dwustronny, druk w kolorze białym czy unikatową technologię wykończenia FLXfinish+. Oznacza to, że kupując jedną konfigurację możemy ją dowolnie rozbudować za pomocą software’u o dodatkowe funkcje, bez konieczności wymiany całej maszyny.
– Nowinki technologiczne w Colorado M5W, a w szczególności FLXfinish+ i obecność białego tuszu znacząco rozszerzają nam wachlarz możliwości realizacji kampanii dla naszych klientów – podsumowuje Leszek Gromuł, starszy drukarz w Design Group.
To już trzecia maszyna Colorado – obok modeli 1640 i 1650 – w parku maszynowym Design Group, a poza maszynami roll-to-roll firma posiada także ploter płaski Arizona 6170 XTS.
Łatwość aplikacji białego tuszu UVgel, który działa jak pozostałe kolory CMYK (bez lakieru czy manualnej wymiany dysz) to przełom w produkcji materiałów reklamowych i dekoracji wnętrz. Także pod względem wydajności – w porównaniu do technologii lateksowych i solventowych, aplikacja tuszu UVgel jest nawet do 3 razy szybsza, także w trybie wielowarstwowym.
Warstwa białego tuszu jest odpowiednio elastyczna i trwała jednocześnie, przez co bez problemu nadaje się do nakładania kolejnych warstw lub wykończenia niemal natychmiast po wyjęciu z drukarki. Co więcej, druk białym atramentem za pomocą Colorado M zużywa o 40% mniej tuszu i generuje mniej odpadów, ponieważ nie wymaga żadnych dodatkowych konfiguracji czy działań konserwacyjnych. A to oznacza możliwość oferowania nowych, wysokomarżowych aplikacji klientom niemal od ręki.
– Nieustanny rozwój i otwarcie się na nowe aplikacje – często zresztą unikatowe w skali całego rynku reklamy wizualnej – to jedne z naszych kluczowych motywacji w rozwoju naszej firmy. Dlatego ogromną wartością są dla nas budowane przez lata relacje z klientami. Szczególnie, gdy po udanej realizacji wracają do nas z nowymi projektami, a my możemy zaproponować im coś nowego, niestandardowego, dlatego nieustannie rozbudowujemy nasz park maszynowy i szukamy rozwiązań, które zoptymalizują naszą pracę – przyznaje Michał Sokołowski.
Kolejną nowatorską technologią wykorzystaną w Colorado M5W jest FLXfinish+, czyli możliwość druku z wykończeniem matowym, błyszczącym lub w trybie mieszanym w ramach jednego przebiegu. Funkcjonalność ta daje zupełnie nowe możliwości druku na szerokiej gamie mediów z aksamitnym, matowym wykończeniem – np. przy materiałach do wystroju wnętrz takich jak tapety czy okleiny ścienne – lub błyszczącym – np. do grafik ekspozycyjnych czy zadruku opakowań.
Dostępność nowych form wykończenia oznacza, że klienci Design Group mogą od teraz wykorzystać w pełni możliwości mediów, takich jak folia samoprzylepna, płótno, tkaniny banery zewnętrzne, grafiki okienne, ale także bardziej ekonomicznych, niepowlekanych papierów wrażliwych na wysoką temperaturę.
– Na co dzień pracujemy na większości popularnych materiałów, takich jak drewno, pleksi, sklejka, szkło czy cała gama papierów i folii. Dzięki nowym możliwościom wykończenia, jesteśmy w stanie nadać naszym materiałom indywidualny charakter, zgodny z linią marki lub aktualnym charakterem kampanii – podkreśla Michał Sokołowski.
Jak sam przyznaje Michał Sokołowski, możliwości produkcyjne Design Group są niemal nieograniczone, a portfolio oferowanych formatów stale się rozszerza. To z kolei przekłada się na zaufanie klientów i długofalowe projekty, które firma realizuje dla największych sieciowych marek w Polsce i za granicą. To marki, dla których pozytywne doświadczenia klienta w przestrzeniach handlowych odgrywają kluczową rolę, a z perspektywy produkcyjno-marketingowej – wysoka jakość i powtarzalność kolorystyczna materiałów musi być utrzymana na najwyższym poziomie.
– Wysoka jakość materiałów, powtarzalność kolorystyczna i krótkie terminy realizacji są dla nas niejako standardem. My staramy się oferować naszym klientom coś więcej, coś ekstra – coś co pozwoli przykuć uwagę ich odbiorców, a nam – jako producentowi reklam – wyróżnić się na rynku. I ta strategia od lat przynosi spodziewane efekty – podsumowuje Michał Sokołowski.
Więcej newsów z branży TUTAJ.