Logo

Marketing MIXTylko w OOH magazine

Ponad 1 mln odbiorców* kampanii „W Podlaskiem jeżdżę z kaskiem” | Izabela Smaczna-Jórczykowska, Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego

Złoty Spinacz to jedna z nagród, którą otrzymali twórcy społecznej kampanii „W Podlaskiem jeżdżę z kaskiem”. O sukcesie kampanii, jej twórcach oraz najbliższych planach mówi Izabela Smaczna-Jórczykowska, dyrektor departamentu polityki informacyjnej i rzecznik prasowy Marszałka Województwa Podlaskiego.

 

„Podlaskie jak zwykle nie zawodzi”, „Podlasie podbija sieć” – to tylko niektóre z haseł, jakie można przeczytać w sieci o Państwa kampanii „W Podlaskiem jeżdżę z kaskiem”. Wielkie gratulacje. Kampania osiągnęła ogromne zasięgi i prestiżowe nagrody. Proszę powiedzieć, jak zrodził się pomysł na tak oryginalną reklamę?

Szukaliśmy pomysłu na istotną, nośną wakacyjną kampanię, która osadzi walory regionu w świadomości odbiorców. Jeden z obszarów, który wpisany jest w podlaskie DNA, to turystyka rowerowa.

Tu biegnie najdłuższy odcinek Wschodniego Szlaku Rowerowego Green Velo, prowadzący przez spektakularne tereny, w tym 4 parki narodowe. Co roku tysiące osób wybiera region jako cel rowerowych wypadów – rodzinnych i wyczynowych. Rower sprzyja byciu blisko natury i slow travel.

Za koncepcję i wykonanie odpowiada agencja White Bits, z którą współpracujemy od dawna – i w tym tkwi sekretny składnik sukcesu. Nasi partnerzy, z którymi długofalowo realizujemy strategię komunikacji marki Podlaskie, doskonale rozumieją zarówno jej charakter, wyróżniki, tone of voice, jak i grupę docelową. Tak więc można podsumować, że to trafny insight, precyzyjny koncept + kreatywność pozwoliły kampanii wyróżnić się, wzbudzić emocje i zdobyć najważniejsze nagrody branżowe.

Państwa projekty pokazują, jak w inteligentny sposób, z humorem, mówić o ważnych tematach. Jaki był odbiór kampanii przez mieszkańców i turystów województwa podlaskiego? Jakie otrzymywali Państwo sygnały?

W kampanii społecznej promującej bezpieczną jazdę rowerem ,,występują” mieszkańcy podlaskich lasów – żubr, łoś, bóbr, dzik, wilk, jeleń – których pomogła wygenerować sztuczna inteligencja. Siła kampanii to lekka, humorystyczna forma. Udowodniliśmy, że o (po)ważnych i ogranych tematach można mówić w sposób świeży, bez moralizowania i straszenia.

Rzeczywiście, kampania błyskawicznie zyskała niezwykle pozytywny odbiór w całej Polsce. Treści i hashtag zostały udostępnione przez setki osób. Kampania pojawiła się na Make Life Harder, na ogólnopolskich portalach informacyjnych i motoryzacyjnych, popierali ją profesjonalni sportowcy, komentowali specjaliści od marketingu, udostępniały komendy policji, a nawet… organizatorzy rowerowych pielgrzymek! Materiał o kampanii wyemitowały Fakty TVN, zapewniając akcji ogromny zasięg.

Co kluczowe i szalenie satysfakcjonujące: przyczyniliśmy się do realnej zmiany. Odbiorcy w komentarzach wprost deklarowali większą motywację do noszenia kasku, chwalili się zdjęciami w kaskach. Jedna z najbardziej wzruszających wiadomości pochodziła od pewnej mamy: ,,Pokazałam mojej 5-letniej córce i wytłumaczyłam o co chodzi. Tak jej się spodobało, że po raz pierwszy bez walki założyła kask.”

Podlaskie

W ferie widzieliśmy kolejną kampanię o bezpieczeństwie. Tym razem na stoku. Proszę powiedzieć o niej kilka słów. Jakie były jej główne cele?

Podlaskie zwierzaki wróciły w zimowej odsłonie, aby zachęcać do (bezpiecznego) korzystania z podlaskich ośrodków narciarskich. Celem kampanii było zwiększenie świadomości województwa podlaskiego jako atrakcyjnej destynacji wśród miłośników sportów zimowych. Nie każdy wie, że w regionie prężnie działa kilka ośrodków narciarskich. Położone wśród malowniczych wzgórz i jezior Suwalszczyzny, pozwalają na połączenie wypoczynku aktywnego i slow.

Ponownie, akcja rozprzestrzeniła się viralowo i już po kilku godzinach zyskała setki udostępnień w social media. Hasła takie jak ,,Minus ŁOŚiem? Ubierz się ciepło!” z miejsca podbiły serca użytkowników internetu. A także wyszły poza online – tym razem akcja i podlaskie stoki stały się głównym bohaterem reportażu w Polsat News. Podsumowując: kampania zrealizowała cele z nawiązką.

Z jakich narzędzi komunikacji marketingowej korzystacie najczęściej? Jak ważne są dla Was kanały SM? Dzięki którym działaniom osiągacie największe zasięgi?

Podlaskie jest obecne i dobrze widoczne w ekosystemie Meta. Jest też pierwszym polskim regionem, który wszedł z kreatywną komunikacją na LinkedIn, docierając precyzyjnie do cennej grupy docelowej: świadomych konsumentów, którzy docenią kulturowe i przyrodnicze walory Podlaskiego.

Czy jest jeszcze coś, czym zaskoczą nas Państwo w tym roku? Szykujecie nową głośną kampanię?

Na pewno dalej będziemy budować wizerunek marki Podlaskie zgodnie z przyjętą strategią komunikacji, w której kreatywność zajmuje ważne miejsce. Będziemy też dalej eksplorować możliwości generatywnej sztucznej inteligencji. A jeśli chodzi o bohaterów kampanii „W Podlaskiem jeżdżę z kaskiem” – to w tym sezonie planujemy odsłonę offline. Szczegółami pochwalimy się wkrótce!

*Ponad 1 mln odbiorców w social media. Źródło: kliknij

Rozmawiała Małgorzata Malinowska

Podlaskie Izabela Smaczna Jórczykowska

dyrektor Departamentu Polityki Informacyjnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego

rzecznik prasowy Marszałka Województwa Podlaskiego

 

 


Więcej newsów z branży TUTAJ.