Logo

Media & maszynyDruk Cyfrowy

Podczas targów drupa 2024 firma Canon pokazała siłę inspiracji do wdrażania pozytywnych zmian

Podczas targów drupa 2024 pod hasłem „The Power to Move” firma Canon zaakcentowała kluczowe partnerstwa i inicjatywy, ukazując siłę współpracy na rzecz pozytywnych zmian i doświadczeń, które wzbogacają życie i biznes.

Zgodnie ze swoją filozofią Kyosei, oznaczającą życie i pracę dla wspólnego dobra, Canon podejmuje się współpracy z wieloma firmami i organizacjami charytatywnymi oraz przekazał na różne cele 20 tys. książek, które zostały wydrukowane podczas targów drupa 2024.

Odwiedzający stoisko Canon na targach drupa 2024 mogli poznać wiele kluczowych działań firmy na rzecz współpracy z partnerami z różnych branż. Wśród nich znalazły się m.in.:

„World Unseen”

W samym sercu stoiska Canon znajdowała się „The Core”, immersyjna, multisensoryczna przestrzeń, która pokazywała w jaki sposób druk może angażować ludzi poprzez wzbudzanie ich emocji, a także jak technologia i wiedza łączą się, by tworzyć doświadczenia związane z obrazowaniem, które mogą wzbogacać nasze życie i zmieniać biznes. W strefie „The Core” została zaprezentowana inicjatywa Canon World Unseen, zrealizowana we współpracy z Królewskim Narodowym Instytutem Osób Niewidomych (RNIB), aby zachęcić odwiedzających do poznania zdjęć autorstwa znanych fotografów.

Canon
Jedna z symulacji na wystawie „World Unseen” pokazywała, jak osoby z dysfunkcją wzroku doświadczają świata.

Printworks – partnerstwo z biznesem

W strefie „Printworks” poświęconej „Ludziom, planecie i możliwościom”, odwiedzający mogli inspirować się strategiami wdrożonymi przez klientów Canon, które realizują idee zrównoważonego rozwoju, m.in. w ramach takiego projektu jak „Creative Futures” (patrz: tutaj). W jego ramach Canon współpracuje z „The Drum” – globalnym wydawcą z branży marketingowej i medialnej, a także z innymi ekspertami. W projekcie brytyjskie start-upy rywalizują ze sobą, by usprawniać własne działania marketingowe poprzez zindywidualizowaną, wielokanałową strategię i kampanie dotyczące druku. Tegoroczny zwycięzca, Bower Collective – dostawca naturalnych produktów gospodarstwa domowego i higieny osobistej w opakowaniach wielokrotnego użytku – zaprezentował na stoisku Canon swoją ofertę i przedstawił historię firmy.

Kolejną inicjatywą w ramach „Printworks” jest Publishing 2030 Accelerator, której celem jest osiąganie przez branżę druku znaczącego postępu w skali globalnej, w zakresie zrównoważonego rozwoju.
Odwiedzający dowiedzieli się więcej o zaangażowaniu Canon w tę inicjatywę branży poligraficznej, która narodziła się wśród społeczności Canon Future Book, a także na temat aktywnej roli, jaką Canon odgrywa w budowaniu Distributed Printing Network. Może to dać kolejny impuls rozwoju dla całej branży, a jednocześnie jest to szansa na zmniejszenie śladu węglowego każdej sprzedanej książki.

Canon
Na targach drupa 2024 firma Canon pod hasłem „The Power to Move” akcentowała kluczowe partnerstwa i inicjatywy na rzecz pozytywnych zmian w branży druku.

Partnerstwo dla wspólnego dobra

Strefa „Printworks” dostarczyła również informacji o licznych partnerach – organizacjach charytatywnych, które Canon wspiera, poprzez przekazanie im ok. 20 tys. książek. Do tego grona należy m.in. UN SDG Book Club African Chapter, którego lektury pomagają propagować wśród dzieci 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ.

Na stoisku Canon była też obecna Lucy Swanston, założycielka „Topic Heroes” – brytyjskiej organizacji charytatywnej popularyzującej alfabetyzację oraz inicjatorka internetowego serwisu, który pomaga dzieciom uczyć się pisać. Poprzez swoją obecność na stoisku Canon, zwiększała świadomość swej ważnej misji. Jej organizacja umożliwia dzieciom spisywanie własnych historii i przesyłanie ich za pośrednictwem strony internetowej Topic Heroes. Po przesłaniu, rękopisy są drukowane w technologii druku cyfrowego na żądanie, a dzieci otrzymują fizyczny egzemplarz książki zawierający ich historie. Dodatkowe egzemplarze są przekazywane do szkół, aby mogli je przeczytać ich rówieśnicy. Dzięki darowiznom, organizacja Topic Heroes może wspierać najmłodszych z brytyjskich miejscowości o mniejszym poziomie zamożności. Przy wsparciu Polsko-Ukraińskiej Izby Gospodarczej, Canon i partner firmy w obszarze finiszingu, Meccanotecnica przekazały 1000 książek Topic Hero ukraińskim dzieciom.

Zgodnie z celem firmy Canon, jakim jest zminimalizowanie wpływu targów na środowisko, ok. 10 tys. pocztówek, plakatów i broszur wydrukowanych na stoisku firmy trafiło do niemieckich organizacji pozarządowych.

W ramach zaangażowania na rzecz zwiększania dostępu do sztuki, Canon przedstawił także zakres wsparcia, jakiego udziela chórowi The White Hands Chorus Nippon (WHCN). Chór, założony przez dyrektor artystyczną Erikę Colon, gromadzi dzieci z fizyczną niepełnosprawnością i dzieci zdrowe, a jego członkowie z dysfunkcją słuchu przekazują dźwięki i emocje za pomocą języka migowego, ruchu i mimiki twarzy. Obrazy z wizualnej interpretacji chóru „Ode an die Freude/Oda do radości” z IX Symfonii Beethovena, a także technologie Canon wykorzystane w wydarzeniu zaprezentowane zostały na stoisku Canon wraz ze szczegółowymi informacjami na temat inicjatywy.

Jennifer Kolloczek, Senior Director, Marketing & Innovation, Production Printing, Canon EMEA powiedziała: – Obrazy, literatura i muzyka wzbogacają życie. Jesteśmy przekonani, że doświadczenie kontaktu ze sztuką powinno być dostępne dla każdego. Canon prowadzi i wspiera szereg inicjatyw mających na celu realizację tego ambitnego celu. Jesteśmy dumni, że możemy je prezentować i popularyzować na naszym stoisku na targach drupa 2024. Są przykładami na to, w jaki sposób realizujemy naszą korporacyjną filozofię Kyosei – życia i pracy razem dla wspólnego dobra. W ramach wielu partnerskich projektów staramy się inspirować pozytywne zmiany nie tylko w branży druku.

Szczegółowe informacje na temat tych i innych inicjatyw wspieranych przez Canon Europe dostępne są na stronie Canon.


Więcej newsów z branży TUTAJ.