Logo

ArtykułyGadżety reklamoweTylko w OOH magazine

Magnetyzm innowacji | 5 lat TOP MAGNESY

O budowaniu rodzinnego biznesu, o tym, gdzie można wykorzystać ponad 1 500 000 magnesów, rozwoju w trudnych czasach wyzwań, a także o sukcesach i ambitnych planach na przyszłość mówi Artur Kowalski – założyciel i właściciel firmy Sebzuz – Top Magnesy.

Wasze przedsiębiorstwo powstało w 2019 roku na bazie Pana wieloletniego doświadczenia. Jak wyglądały Wasze początki? Skąd pomysł na biznes i gdzie zdobywał Pan doświadczenie w tym segmencie?

Pomysł na biznes faktycznie powstał w wyniku mojego wieloletniego poznawania branży i współpracy z dziesiątkami kontrahentów. Dostrzegłem wielką potrzebę rynku nie tylko w asortymencie, jakim są magnesy i produkty magnetyczne, ale również w profesjonalnej, nowoczesnej i przyjaznej obsłudze. Nasze otwarte podejście, dzielenie się wieloletnim doświadczeniem, chęcią pomocy w znajdowaniu najbardziej optymalnych rozwiązań opartych o produkty magnetyczne, to kamień węgielny, na którym zbudowaliśmy naszą bazę zadowolonych klientów i obecną pozycję na rynku.

TOP MAGNESYPoczątkowo był to stricte rodzinny biznes, ponieważ zespół przez pierwsze 1,5 roku powiększał się jedynie o członków rodziny. Jak prowadziło się biznes z rodziną? Kiedy zdecydowaliście o rozbudowaniu zespołu?

Skalowanie biznesu to proces wymagający przedsiębiorczości, ale również rozwagi i cierpliwości – podobnie scharakteryzowane jest skalowanie biznesu rodzinnego. W czasach ciągłych zmian przepisem na sukces okazało się połączenie doświadczenia w zastosowaniu produktów oraz innowacyjności w podejściu do doboru asortymentu. Czynniki te przełożyły się na dynamiczny rozwój firmy, którego naturalnym następstwem było powiększenie zespołu o nowych pracowników.

Magnesy – mówi się, że to niewidzialna siła napędzająca przemysł – są sercem wielu urządzeń. W Waszej ofercie można obecnie znaleźć ponad 1 500 000 magnesów. Kto jest głównym odbiorcą Waszej oferty? Jakie dziedziny i branże obsługujecie?

Nasz zdywersyfikowany portfel klientów opiera się o wszelkie gałęzie przemysłu i usług. Obecnie magnesy mają zastosowanie naprawdę wszędzie. Zaczynając od marketingu i produkcji gadżetów reklamowych, pudełek z zamknięciem magnetycznym, po mniej oczywiste, takie jak przemysł spożywczy, a na ciężkiej produkcji kończąc. Nasze produkty znaleźć można jako części składowe złożonych konstrukcji: silników, wózków widłowych czy turbin wiatrowych, ale również w gotowych produktach codziennego użytku: narzędziach, opaskach i listwach narzędziowych. Nasza szeroka oferta kierowana jest zarówno do kontrahentów firmowych, jak i detalicznych. Kreatywność klientów nie przestaje nas zaskakiwać i niemalże codziennie stykamy się z nowym zastosowaniem magnesów.

A jakie zastosowanie znajdują Wasze magnesy w branży reklamy i marketingu?

Magnesy są nieodłącznym elementem wszelkiego rodzaju gadżetów. Począwszy od oczywistych rozwiązań, jak magnesy na lodówkę z logo marki, po produkcję displayów czy szeroko rozumiany montaż bezinwazyjny – np. banerów reklamowych.

TOP MAGNESYOstatnie lata to trudny czas dla biznesu – pandemia, wojna na Ukrainie. To akurat 5 lat Waszego działania. Jak te wydarzenia wpłynęły na Waszą działalność? Z czym musieliście się zmierzyć?

Po niespełna roku działalności firmy nastąpił całkowity lockdown. Biznes w tym czasie w dużej mierze przeniósł się do sieci. Na nasze szczęście, od początku działalności stawialiśmy na wysoki standard obsługi internetowych kanałów sprzedaży, co uchroniło nas przed bolesnymi ograniczeniami, które negatywnie wpływały na biznes na całym świecie. Niestety czynniki, jak nagłe skoki cen surowca używanego w produkcji magnesów czy też same zaburzenie łańcuchów dostaw były dużym wyzwaniem, któremu udało nam się sprostać dzięki rozbudowanemu i cały czas powiększanemu stanowi magazynu.

Wpływ wojny na Ukrainie pozostawił w zawieszeniu współprace z kontrahentami z Ukrainy, natomiast zwiększył popyt na magnesy w przemyśle militarnym czy akcesoriów magnetycznych dla strzelców, dla których mamy dedykowane produkty.

Stawiacie na profesjonalną, kompleksową obsługę – zwłaszcza doradztwo i najwyższe standardy produkcji. Jakie działania podejmujecie, by utrzymać te standardy? Na czym polega wspomniane doradztwo?

Zadowolenie klientów jest dla nas podstawą udanego biznesu. Stawiamy na otwartość i przystępność w obsłudze nawet najbardziej złożonych oraz nieszablonowych projektów związanych z magnesami. Analizujemy szczegóły zapotrzebowania, a tym samym sam docelowy produkt klienta. Efektem tego jest rekomendacja odpowiedniego półproduktu, który przedstawiamy opisany czystymi wartościami fizycznymi – w klarowny sposób, nawet dla osób niemających wcześniej styczności z przedmiotową dziedziną fizyki.

Założenia projektowe wypracowane w ciągu lat zdobywania doświadczenia, pozwalają nam w sposób szybki i efektywny wspierać biznes naszych kontrahentów. Pozwala to na tworzenie produktów o bardzo wysokiej jakości, zdecydowanie wyróżniających się tle konkurencji.

TOP MAGNESY

Chcecie wejść na rynki międzynarodowe. Jakie są Wasze plany ekspansji zagranicznej?

Obecna europejska zielona transformacja w dużej mierze korzysta z produktów, jakimi są magnesy neodymowe. To produkty, które są nie tylko elementem gadżetów reklamowych czy pudełek premium. Już dziś współpracujemy z firmami z całej Europy, nasze magnesy można spotkać w każdym kraju Unii Europejskiej od Finlandii i Szwecji i krajów bałtyckich, po Włochy, Hiszpanię i Portugalię.

Obecnie planujemy dalsze skalowanie biznesu do krajów całej Unii Europejskiej. Chcemy się różnicować poprzez najwyższą jakość naszych produktów oraz bardzo kompetentny zespół doradczy.

Jakie plany i inwestycje chcecie poczynić?

Dynamiczny rozwój firmy stawia przed nami nowe wyzwania. Najbliższe to kolejna rozbudowa siedziby. Zwiększenie powierzchni magazynowych pozwoli nam przygotować odpowiednie zapasy magazynowe dla nowych kontrahentów. Umożliwi również wprowadzenie nowych produktów, m.in. dla zupełnie nowych kategorii odbiorców. Nie ustajemy w poszukiwaniu i wdrażaniu najnowszych rozwiązań oraz produktów.

Rozmawiała Katarzyna Lipska-Konieczko

Artur Kowalski TOP MAGNESYArtur Kowalski
Założyciel i właściciel firmy Sebzuz – Top Magnesy zajmującej się dystrybucją i produkcją magnesów neodymowych, ferrytowych oraz produktów magnetycznych. Dzięki swojemu kilkunastoletniemu doświadczeniu w branży stworzył firmę, której misją przewodnią jest dostarczanie innowacyjnych i wysokiej jakości rozwiązań, pozwalających na sprostanie najbardziej wymagającym klientom, ponieważ „Nic nie łączy biznesu, tak jak magnesy”.

 


Artykuł ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine. Do wglądu online TUTAJ.