Logo

Trade marketing

LPP wdraża nową strategię employer brandingową

W ślad za ogłoszoną w br. przez LPP strategią dalszego intensywnego rozwoju w Europie, firma postanowiła wprowadzić równolegle nową strategię employer brandingową. W centrum uwagi znalazły się dwa wyróżniki gdańskiej spółki: produkt i stojący za nim pracownicy, stąd hasło przyświecające kampanii „Przyciągamy produktami. Inspirujemy ludźmi”.

Polski producent odzieży wraz ze swoimi 5 popularnymi i rozpoznawalnymi markami odzieżowymi: Sinsay, Reserved, Cropp, House i Mohito obecny jest dzisiaj na 40 rynkach. Firma stawia na dalszy intensywny rozwój. Wiosną br. ogłosiła ambitne plany podwojenia w ciągu trzech lat liczby sklepów stacjonarnych i wygenerowania dwukrotnie wyższej sprzedaży w stosunku do wyników za 2023 rok.

Rozwój biznesu otwiera kolejne możliwości, ale rodzi też nowe wyzwania. Firma LPP jest liderem w branży modowej i od ponad 20 lat prowadzi ekspansję poza granicami Polski, przede wszystkim na rynkach w Europie Środkowej i Południowej. Z sukcesem wprowadziła omnichannelowy model biznesowy w handlu detalicznym. Wdraża liczne rozwiązania technologiczne wspierające sprzedaż. Na rynku kojarzona jest z kreatywną branżą fashion, której rozwój napędza kilka tysięcy pracowników tradycyjnej sieci sprzedaży, ale też wyspecjalizowanych zespołów omnichannelowych, logistyków, zespoły Visual Communiaction, Back Office i wielu innych.

Zapowiedziany plan podwojenia wielkości firmy do końca 2026 roku oznacza konieczność dalszej rozbudowy zespołów. W ramach zintensyfikowanych działań employer brandingowych, LPP dąży do zbudowania wizerunku atrakcyjnego pracodawcy pierwszego wyboru dla nowych kandydatek i kandydatów. Stąd potrzeba stworzenia odpowiadającej na dzisiejsze potrzeby parasolowej strategii komunikacji, która ułatwi pozyskiwanie i utrzymanie talentów nie tylko w centrali, ale też w intensywnie rozwijających się zespołach sprzedażowych niemal w całej Europie.

– Mocno wsłuchaliśmy się w głosy naszych pracowników i partnerów – ich potrzeby i oczekiwania. Jesteśmy różnorodni, stanowimy unikatową mieszankę kompetencji, osobowości i charakterów, a naszą największą siłą pozostaje zespół. Wśród nas są liderzy, którzy współtworzyli LPP na początku jej biznesowej drogi i osoby stawiające dopiero pierwsze zawodowe kroki. Niewątpliwą siłą tej organizacji jest otwartość i tolerancja, ambicja i ciekawość świata. Staraliśmy się to wkomponować w filary wdrażanej właśnie strategii employer brandingowej – podkreśla Sławomir Ronkowski, dyrektor komunikacji wizerunkowej i relacji z otoczeniem społecznym LPP.

Głównym bohaterem i początkiem opowieści o LPP jest produkt, jednak sercem i siłą są ludzie. Różni, kreatywni, odważni, a przede wszystkim inspirujący — dla firmy, kontrahentów i otoczenia. To dzięki ich energii gdańska spółka postrzegana jest na rynku jako poszukująca wciąż nowych dróg rozwoju, a jednocześnie sprawnie wdrażająca kolejne strategiczne projekty (w tym nowe technologie, rozwiązania omnichannelowe czy aplikacje sprzedażowe). W samej centrali zatrudnionych jest ponad 3 tys. osób, ale w Polsce i na świecie firma tworzy ponad 43 tys. miejsc pracy, również poprzez rozbudowaną infrastrukturę logistyczną i sieć blisko 2500 sklepów.

– Razem budujemy markę pracodawcy. To pierwsza, tak kompleksowa w naszej historii, strategia employer brandingowa, która jest efektem wspólnej pracy zespołów HR, działów przygotowania produktu, ominichannel, ale też retail i logistyki. Uspójniona komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna, dopasowanie naszej internetowej strony karierowej oraz mediów społecznościowych do nowej narracji ma jeszcze lepiej przybliżyć pracę w naszej firmie i odpowiedzieć na potrzeby kandydatów – komentuje Katarzyna Rachwalska-Gröning, liderka zespołu ds. employer brandingu w LPP.

Twórcom strategii employer brandingowej LPP zależało na stworzeniu przejrzystego i spójnego z perspektywą pracowników przekazu. Dlatego grupa zdecydowała się dotrzeć do konkretnych wyróżników LPP widzianych oczami jej pracowników. W tym celu zdecydowano się na organizację rozbudowanych warsztatów strategicznych i badań ilościowych oraz jakościowych przeprowadzonych z zespołami oraz otoczeniem biznesowym. W rezultacie stworzono hasło uzupełniające nazwę marki „Przyciągamy produktami. Inspirujemy ludźmi”. W komunikacji strategii postawiono na autentyczność, stąd obecność pracowników firmy w spocie reklamowym w miejscu ich codziennej pracy i towarzyszące narracji inisighty skorelowane z charakterem wykonywanych w firmie zadań.

Nowa strategia komunikacji LPP bazuje na wartościach organizacji wynikających bezpośrednio z jej kultury – energii, ambicji, odpowiedzialności, uczciwości, szacunku, sprawiedliwości i tolerancji – cech, które w toku przeprowadzonych warsztatów wyróżnili sami pracownicy. Kampania przedstawia firmę jako atrakcyjnego pracodawcę, który umożliwia pracownikom zdobywanie nowych czy pogłębianie obecnych kompetencji zawodowych. To miejsce otwarte na różnorodność, w którym można liczyć zarówno na stabilne zatrudnienie, jak i wsparcie liderów w rozwoju zawodowym.


Więcej newsów z branży TUTAJ.