tam
Na Waszej stronie internetowej znajduje się stwierdzenie, że ważne są dla Was nie tylko słowa, ale także podejmowanie działań. Czy możesz rozwinąć tę myśl?
Przejrzystość jest dla nas i naszych partnerów biznesowych istotna, aby przestrzegać wspólnych zobowiązań, jak również aktualnych i nadchodzących przepisów prawnych. Dlatego ważne jest, aby nasza sieć profesjonalnych dystrybutorów zawsze miała łatwy dostęp do szerokiego zakresu specyfikacji produktów, docelowych harmonogramów, informacji o krajach produkcji, certyfikatów i pakowania, a także wytycznych dotyczących zdobienia. Informacje te są dostępne zarówno poprzez kontakt z naszym Działem Obsługi Klienta, jak i można je swobodnie znaleźć na stronie ID®. Ponadto nasze raportowanie polityki odpowiedzialności daje wgląd w to, jak pracujemy nad odpowiedzialnością w obszarach takich jak HR, Zakupy i Środowisko, w tym osiągnięcia ID® Identity.
Certyfikaty mają dzisiaj duże znaczenie. Jakie dokumenty posiadają produkty ID?
ID® Identity posiada szereg produktów, które są certyfikowane znakiem EU Ecolabel. EU Ecolabel to certyfikacja typu 1, rekomendowana przez UE w ramach Zielonego Ładu, która jest dokumentem potwierdzającym, że produkty są wytwarzane zgodnie z najsurowszymi wymaganiami na każdym etapie procesu produkcji, dotyczącymi wpływu na środowisko i ludzi, a także szerokiego zakresu specyficznych wymagań dotyczących wydajności, trwałości i gospodarki w obiegu zamkniętym.
„Odpowiedzialność to podróż, a nie cel” – to bardzo interesujące i intrygujące słowa, także z Waszej strony internetowej. Co macie na myśli?
To oznacza, że jest to proces, który jest ciągły – dla nas nigdy nie ma ostatecznego wyniku. Zawsze są obszary, które można rozwijać i poprawiać. W technologii dzieje się wiele, co należy przyjąć i wdrożyć. Jesteśmy w podróży, która zmienia się w trakcie, prowadząc do nowych destynacji.
Co robicie, aby osiągnąć długą żywotność odzieży? Dlaczego jest to dla Was tak ważne?
Po pierwsze: długa żywotność jest dla nas niezwykle ważna. Jeśli chce się wziąć odpowiedzialność za zmniejszenie negatywnego wpływu na środowisko, bioróżnorodność i ludzi, ważne jest, aby kupować produkty wysokiej jakości o długiej żywotności i utrzymywać je aż do całkowitego zużycia. To sposób, aby uniknąć reperkusji, o których słyszymy codziennie na całym świecie. Chcemy jak najlepiej wyposażyć naszych klientów, aby mogli podejmować odpowiedzialne decyzje.
Po drugie: na podstawie naszego DNA rozwijamy i produkujemy produkty, w których wybieramy wysokiej jakości surowce i zapewniamy, że produkcja i farbowanie odbywają się w sposób, który pozwala na wielokrotne użytkowanie i pranie produktów. Koncentrujemy się na tym, aby zapewnić klientom dobry krój, który spełnia oczekiwania oraz na tym, aby produkty mogły wytrzymać wielokrotne pranie.
Jaki był Wasz główny cel w drodze do społecznej odpowiedzialności?
Produkcja wysokiej jakości produktów o długiej żywotności, które można używać wielokrotnie, przy minimalnym wpływie na środowisko, bioróżnorodność i ludzi. Punktem wyjścia zawsze będzie nasza strategia CSR.
Koncentrując się na tym temacie, jakie są Wasze plany na najbliższe kilka lat?
a. Naszym planem jest kontynuowanie podróży w kierunku większej liczby miejsc docelowych w oparciu o nasz profil odpowiedzialności oraz, dzięki naszemu nowemu certyfikatowi OEKO-TEX ORGANIC COTTON, pomaganie większej liczbie klientów dzięki certyfikowanym produktom innych firm.
b. Właśnie uzyskaliśmy certyfikat OEKO-TEX SteP. To kamień milowy w dokumentowaniu, że mamy sprawnie działający system zarządzania jakością, że nasza uwaga na ludzi jest potwierdzona systemem zarządzania HR, koncentrującym się na zdrowiu i bezpieczeństwie pracowników oraz, co nie mniej ważne, systemem zarządzania chemikaliami.
c. Nadchodzące lata będą obejmować przygotowania do raportowania CSRD, koncentrację na przejrzystości oraz ciągłe skupienie na naszych łańcuchach wartości.
Rozmawiała Małgorzata Malinowska-Krawczyk
Dorthe Hestbjerg Jensen
Compliance and Product Manager w ID® Identity
Dorthe jest odpowiedzialna za optymalizację i rozwój nowych produktów, czuwa także nad zapewnieniem standardów jakości i żywotności produktów. Dzięki wykształceniu tekstylnemu i wieloletniemu doświadczeniu w firmach produkujących tekstylia, rozumie procesy produkcyjne i wpływ, jaki mogą mieć na ludzi i środowisko, a także pracę nad zmniejszeniem tego wpływu.
Z ofertą firmy ID® Identity będzie można zapoznać się 29 i 30 stycznia podczas Międzynarodowych Targów Reklamy i Druku PROMO SHOW, odwiedzając stoisko F2, Hala nr 1.
Trwa bezpłatna rejestracja TUTAJ.
Więcej newsów z branży TUTAJ.