Logo

Artykuły

Potencjał personalizacji – wywiad z Ziemowitem Sosińskim

Z Ziemowitem Sosińskim, właścicielem firm Polska Grafika Samochodowa i drukarni PGS Print, rozmawiamy o potencjale dziedziny jaką jest druk na meblach,  nowej maszynie HP FB500  i planowanych realizacjach.

Czym zajmują się Państwa firmy?

Od lat prowadzimy dwie firmy. Jedną z nich jest "Polska Grafika Samochodowa" czyli firma specjalizująca sie w kompleksowym brandingu flot samochodowych. Druga marka to drukarnia "PGS Print". W ramach tej firmy obsługujemy klientów nie tylko pod kątem wielkiego formatu, lecz także w zakresie druku cyfrowego i od niedawna, w zakresie druku UV.

Poszerzyliście park maszynowy o HP FB500, dlaczego właśnie ta maszyna?

O maszynie UV myśleliśmy już od dawna i analizowaliśmy wiele rozwiązań. Można powiedzieć, że czekaliśmy na moment, w którym poczujemy, że nadszedł czas na taką inwestycję. Jestem przekonany, ze to nie jest nasza ostatnia maszyna pracująca w tej technologii. A dlaczego właśnie HP ? Jest to doskonałe urządzenie, które spełnia nasze oczekiwania. Parametry i wszechstronność HP FB500 powoduje, że jest to bardzo dobra opcja dla firmy takiej jak nasza, która pracuje na wielu zróżnicowanych materiałach i wykonuje wiele bardzo różnych zleceń. Szukaliśmy maszyny bardzo "elastycznej" i HP spełnia nasze oczekiwania. Duży wpływ na wybór miało to, że na przeciw naszym oczekiwaniom wyszedł dystrybutor – firma DigiPrint, w osobie Krzysztofa Książka, który dokładnie poznał specyfikę naszej firmy i bardzo nam pomógł w przejściu przez cały proces doradczo-zakupowy. To nie jest wcale takie oczywiste, bo mamy niekoniecznie pozytywne doświadczenia przy poprzednich inwestycjach.  

Jakie realizacje zamierzają Państwo wykonywać na tej maszynie?

Tak jak wspomniałem, nasza firma nie ogranicza się i nie zamyka na żadne możliwości w zakresie współpracy z klientami. Natomiast oprócz standardowej produkcji dotyczącej reklamy, zaczęliśmy realizować zlecenia z branży budowlanej i meblowej, takie jak chociażby personalizacja mebli.

Jaki jest potencjał wydruków „na meblach”?

Na razie trudno powiedzieć jaka może być skala i potencjał tego typu wydruków. Na pewno wszechobecny trend dotyczący "personalizacji" wszystkiego co nas otacza, nie ominął branży meblowej. Coraz częściej klienci szukają mebli, które doskonale do nich pasują i dobrze ich określają. Personalizowane szafy, szafki czy drzwi, których na rynku jest już sporo, są doskonałym przykładem na to, że ten rynek się rozwija. A jak będzie? Zobaczymy.

Dziękujemy za rozmowę.