Logo

Trade marketing

API Folie Polska na Packaging Innovations 2016

Wśród wystawców zakończonych niedawno targów Packaging Innovations 2016 po raz pierwszy znalazła się firma API Folie Polska – producent specjalistycznych folii i laminatów, znajdujących zastosowanie w branżach poligraficznej, reklamowej, opakowań i etykiet oraz przy różnego rodzaju aplikacjach przemysłowych.

Prezentowała tu ona liczne próbki swoich produktów oraz możliwości ich praktycznego wykorzystania, m.in. przy projektowaniu opakowań i etykiet oraz uszlachetnianiu i zabezpieczaniu wydruków. Szczególne zainteresowanie towarzyszyło obecności na targach Davida Petersa – Creative Development Managera w firmie API Group, będącego specjalistą z dziedziny kreacji oraz tworzenia niestandardowych aplikacji i projektów. Wystąpił on m.in. podczas sesji warsztatowej towarzyszącej wystawie.

– Nasz debiut na targach Packaging Innovations uważamy za bardzo udany. Była to świetna okazja do licznych spotkań z właścicielami marek zainteresowanych naszą ofertą, osobami z działów kreacji reprezentującymi agencje reklamowe i drukarnie, producentami opakowań i etykiet, jak również projektantami graficznymi. Mieli oni okazję porozmawiać nie tylko z przedstawicielami lokalnego, polskiego oddziału API Group, ale też podyskutować z naszym gościem specjalnym – Davidem Petersem. Pełni on rolę doradcy dla współpracujących z nami klientów oraz ich zleceniodawców, znajdując optymalne rozwiązania nie tylko w zakresie doboru odpowiedniego materiału, ale przede wszystkim – stworzenia niebagatelnego, odbiegającego od utartych schematów projektu czy aplikacji. W ślad za wizytą na targach ma on już poumawianych szereg wizyt w polskich drukarniach, agencjach reklamowych i firmach będących właścicielami marek – mówi Katarzyna Kozińska, dyrektor zarządzająca API Folie Polska.

Jak podkreśla Katarzyna Kozińska, właśnie tego rodzaju doradztwo w obszarze kreacji, projektowania i promocji marek, jak też fakt posiadania bezpośredniego przedstawicielstwa w Polsce wyróżnia API Group na tle konkurencji.

– Firma jest obecna w naszym kraju zaledwie od kilku lat, ale jej rozpoznawalność i udziały w rynku systematycznie rosną. Rozbudowywany jest też stale nasz zespół, który liczy obecnie ok. 10 osób. Część z nich jest zatrudniona przy konfekcjonowaniu podłoży (produkowanych w zakładach zlokalizowanych w Wielkiej Brytanii oraz USA), pozostali są zaangażowani w działalność handlową i techniczno-serwisową. Takie imprezy jak Packaging Innovations są doskonałą okazją do szerszego wypromowania marki API wśród polskich klientów.

API Group dysponuje szerokim portfolio specjalistycznych laminatów i folii, także holograficznych, których zadaniem jest wzmacnianie marek oraz ich zabezpieczanie przed fałszerstwami. Znajdują one zastosowanie w różnych technikach drukowania i uszlachetniania, m.in. offsecie, fleksografii, tłoczeniu na zimno oraz gorąco. API Foils dysponuje także specjalistycznymi foliami dyfrakcyjnymi, pozwalającymi na uzyskanie dodatkowych efektów specjalnych.

– Na stoisku prezentowaliśmy różnorodne aplikacje, w których wykorzystane zostały nasze materiały. Była to zatem znakomita okazja, by naocznie przekonać się o wizualnych efektach ich praktycznego zastosowania. Wielu gości targowych było zaskoczonych możliwościami oferowanych przez nas podłoży; zwracali oni przede wszystkim uwagę na ich unikalność. Cieszymy się, że tego samego zdania są w czołowe polskie drukarnie, specjalizujące się w produkcji opakowań i etykiet, które coraz częściej decydują się na ich zastosowanie w codziennej produkcji. Mamy jednocześnie nadzieję, że w ślad za spotkaniami na targach Packaging Innovations 2016 liczba zrealizowanych przez nas nowych wdrożeń w polskich przedsiębiorstwach z różnych segmentów rynku w sposób znaczący wzrośnie – kontynuuje Katarzyna Kozińska.

JK