Logo

Event MIX

Organizacja eventów w kinie – dlaczego warto?

W ostatnich latach bardzo zmieniło się podejście do miejsc eventowych. Od kiedy sale kinowe są wykorzystywane przez organizatorów eventów?
Sale kinowe są wykorzystywane przez organizatorów eventów od wielu lat, natomiast w ostatnim czasie zainteresowanie naszymi usługami jest co raz większe. Myślę, że wynika to z naszej konkurencyjnej oferty i ze „znudzenia” centrami konferencyjnymi i hotelami.

Sale konferencyjne, restauracje, obiekty industrialne, hotele. Wybór obiektów jest dość duży. Dlaczego warto wybrać kino na event?
Mamy 33 obiekty w całej Polsce, czym nie może się pochwalić żadna sieć hotelowa. Sale kinowe nie wymagają dodatkowego wyposażenia, są w pełni gotowe do przeprowadzenia konferencji. Posiadają wygodne i stopniowane fotele, profesjonalne nagłośnienie, najwyższej klasy projektory, a przede wszystkim żaden obiekt konferencyjny nie dysponuje tak wielkim ekranem. Oferujemy klientom doskonałe rozwiązanie jakim są konferencje z transmisją z lokalizacji nadawczej do kilku, a nawet kilkunastu Multikin w całej Polsce, co pozwala na jednoczesne dotarcie nawet do 7000 odbiorców – to zdecydowanie daje nam przewagę nad konkurencją.

Jakie eventy są najczęściej organizowane w kinie? Do jakich wydarzeń pasuje sala kinowa?
Multikino oferuje szeroki wachlarz usług eventowych od kongresów, konferencji, szkoleń, zamkniętych pokazów filmowych, targów po uroczyste gale i premiery. Duży ekran jest wykorzystywany często na turnieje gier komputerowych. Wśród naszych klientów mamy także artystów, teatry, wykorzystujące sale na przedstawienia czy koncerty. Ile pomysłów, tyle możliwości.

Jakie są możliwości Multikina, jeśli chodzi o eventy? Co oferujecie ponad sale kinową?
Poza salą kinową możemy w niektórych lokalizacjach zaproponować kameralne kluby, gdzie można zorganizować wieczorny event.

Powiedzieliśmy na początku o zaletach. Natomiast co jest ograniczeniem, jeśli chodzi o obiekt kinowy?
Ograniczeniem bywają czasami przepisy bezpieczeństwa niektórych galerii handlowych, które uniemożliwiają montaż niektórych elementów dekoracji.

Czy w porównaniu z innymi obiektami kino jest konkurencyjne cenowo?
Tak, przygotowaliśmy oferty pakietowe, których ceny są konkurencyjne dla obiektów konferencyjnych i hotelowych. Przykładowo: konferencję w godz. 9:00 – 17:00 dla 100 osób w Sali z pełnym wyposażeniem konferencyjnym można zorganizować już od 29 zł netto/osobę.

Organizujecie cyklicznie między innymi Kino na obcasach, które poza seansem filmowym daje Paniom możliwość zdobycia nagród oraz poznania lokalnych firm. Jaki jest cel tego wydarzenia poza rozrywką?
Cykl „Kino na Obcasach” to sposób na łączenie spotkań z przyjaciółkami z wyjściem do kina. Seanse filmowe poprzedzają liczne atrakcje, animacje oraz prelekcje przygotowane z udziałem partnerów wspierających projekt. Repertuar to zazwyczaj przedpremierowe pokazy filmowe. „Kino na Obcasach” to świetny projekt dla reklamodawców, których grupą docelową są kobiety, ponieważ wspólne spotkania w damskim gronie są doskonałą okazją do rozmowy oraz zapoznania się z dedykowanymi paniom ofertami. 

Poza cyklem „Kino na Obcasach”, które skierowane jest do kobiet,  Multikino oferuje widzom również: Poranki filmowe dla dzieci, „Multibabykino” dla rodziców z pociechami oraz koncerty i nocne maratony filmowe dla młodzieży. Ponadto transmitujemy wydarzenia sportowe. Obecnie w strefach kibica Coca-Cola, na wielkim ekranie można oglądać mecze UEFA EURO 2016, w których nie uczestniczą jedynie mężczyźni. Na kibicowanie w komfortowych warunkach decydują się też całe rodziny z dziećmi. Kolejne cykle to „Sztuka brytyjska na wielkim ekranie” oraz opery i balet.

Jak wyglądają eventy zewnętrzne? Czy są to firmy organizujące coś dla pracowników, czy są to eventy tematyczne? Kto korzysta z Waszego obiektu?
Najczęściej nasi klienci organizują konferencje, czy zamknięte pokazy filmowe dla swoich kontrahentów. Są to głównie szkolenia czy prelekcje dotyczące nowych produktów. Organizują także eventy integracyjne dla swoich pracowników. Naszym klientem jest głównie klient korporacyjny.

Jakie są plany Multikina, jeśli chodzi o eventy?
Multikino cały czas rozwija swoją ofertę konferencyjną poprzez wprowadzanie nowych możliwości. W najbliższym czasie planujemy położyć szczególny nacisk na promowanie konferencji z transmisją, które cieszą się coraz większą popularnością. Chcemy pokazać, że transmisja nie oznacza jak dotychczas gigantycznych kosztów, na które stać tylko duże korporacje, ale że przy niewielkiej dopłacie do dowolnego pakietu można zwiększyć zasięg swojej konferencji i zaoszczędzić nie tylko pieniądze ale przede wszystkim czas.

Rozmawiała Paulina Pięta