Właśnie ruszył nabór do drugiej już edycji programu akceleracyjnego „Surferzy Wiedzy” pomagającego rozwinąć projekty z branży EdTech. Akcelerator ma za zadanie pomóc w stworzeniu własnego produktu, dostarczając wiedzę doświadczonych mentorów, narzędzia i zaplecze produkcyjne.
Pomaga przekształcić pomysły w pierwszą wersję produktu lub MVP, mogącego wejść na rynek i oczywiście na siebie zarabiać. Udział w programie akceleracyjnym może znacząco przyspieszyć pracę nad projektem. Dzieje się tak, dzięki pracy z mentorami nad strategią produktową i biznesową, a także w ramach realizacji produktu w postaci jego pierwszych prototypów. Co więcej, wybrane projekty uzyskują dostęp do infrastruktury i usług technologicznych oferowanych przez organizatorów.
Do pierwszej edycji programu zakwalifikowało się 16 projektów, czego efektem było stworzenie niezwykle ciekawych produktów. Wśród nich znalazła się technologia rozpoznania emocji w edukacji umiejętności społecznych, technologia wspierająca obsługę systemów informatycznych, psychometria i algorytmy w doradztwie zawodowym dla młodzieży, gaming i VR w nauce public speaking, a nawet cyfrowa szkoła muzyczna.
Technologia rozpoznająca emocje w edukacji umiejętności społecznych.
Jako dzieci świetnie wyczuwamy emocje i nastroje ludzi wokół nas. Bez żadnych kursów prawidłowo rozpoznajemy emocje na twarzy w ok. 2/3 przypadków. Jednak, gdy dorastamy ta zdolność spada drastycznie – jako dorośli zauważamy tylko ok.20% emocji wyrażanych przez innych. Dzięki badaniom psychologicznym wiemy, że nie ma satysfakcjonującej komunikacji bez umiejętności rozpoznawania i interpretowania ekspresji mimicznych – ponieważ związana jest ona z inteligencję emocjonalną. Niestety atomizacja społeczeństwa oraz nadużywanie smartfonów i komputerów w komunikacji zaburza nasze umiejętności społeczne. Stajemy się obojętni na emocje – nie tylko przez wychowanie, kulturę indywidualizmu, stres czy zaburzenia psychiczne – ale również przez popularną komunikację obrazkową. Gorzej rozumiemy potrzeby innych, gorzej radzimy sobie w relacjach, jesteśmy podatni na manipulacje. Tę umiejętność można jednak wytrenować, ćwicząc poznawczo rozpoznawanie i interpretację ekspresji oraz mikroekspresji na twarzy. Istnieje do tego narzędzie, pierwotnie stworzone przez słynnego psychologa. Paula Ekmana.
Celem Diany Nowek jest stworzenie aplikacji wraz ze szkoleniami online, która za pomocą dziesiątek zdjęć i filmów prezentujących najważniejsze ekspresje mimiczne wraz z ich użyciem sytuacyjnym, wytrenuje sprawne czytanie emocji z twarzy. Program online dostosowany będzie dla dzieci i dorosłych. Dzięki dużej liczbie przykładów, scenek i ich interpretacji można będzie zastosować narzędzie do nauki komunikacji (rozumienie siebie i innych), do treningu w negocjacjach (wyłapywanie niespójności), sprzedaży (rozumienie potrzeb), w relacjach, terapiach (zauważanie ukrytych emocji), na uniwersytetach czy poradniach zdrowia (badanie rozwoju dzieci, pomoc autystykom), czy w służbach np. policja.
– Wiedza, którą do tej pory przekazywałam wybranym na szkoleniach w korporacjach i służbach powinna być dostępna na masową skalę. Powtarzając miny za instruktorem, czyli ucząc się rozpoznawania emocji u innych, trenujemy też własną mimikę – a tym samym zaczynamy również rozumieć swoje własne, czasem zatajone, emocje w stosunku do ludzi – mówi Diana Nowak.
Technologie Face Recognition oraz Emotion Recognition wykorzystywane są w uczeniu robotów komunikacji z ludźmi. Za kilka lat, tak wytrenowane roboty, będą lepiej „”czuły”” ludzkie emocje niż człowiek.”
#DigitalGirls Academy projektowanie produktów cyfrowych.
Kolejną uczestniczka Akceleratora jest Kaśka Żbikowska, trenerka i autorka. Mówi o sobie, że jest pasjonatką sensownego rozwoju i edukatorką przyszłości. Marzy o internecie pełnym przedsiębiorczych dziewczyn, które zamieniają swoje talenty w przychody – tworząc własne e-booki, kursy online. Po ponad 6 latach realizowania autorskich, rozwojowych projektów online, w których wzięło udział ponad 2000 kobiet, w 2017 roku Katarzyna stworzyła #DigitalGirls Academy – innowacyjny program edukacyjny, oparty na metaforze Akademii Magii.
Wszystko zaczęło się od pomysłu. Ale sam pomysł jest nic nie wart, dopóki się go nie ożywi. Dlatego Kaśka zaczęła eksperymentować. Pisała bloga, wydała dwie książki, stworzyła ze swoim zespołem kobiecy e-magazyn, aż w końcu okazało się, że tego czym chce się podzielić nie zmieści w takich zamkniętych formatach. Ponieważ od zawsze szukała sposobu na dzielenie się swoim doświadczeniem z innymi, to najlepszym z nich okazał się Internet.
– Internet powoduje, że odległość przestaje mieć znaczenie. Wystarczy, że masz połączenie z siecią, a dotrzesz do każdej osoby, która chce się rozwijać online. Dzięki temu każdy z nas może w prosty sposób monetyzować swoją wiedzę. – mówi Kaśka Żbikowska.
W ramach akceleratora projektuje unikalną platformę z wiedzą, której subskrybetki będą mogły tworzyć własne kursy online i sprzedawać je w sieci. To będzie nauka przez doświadczenie. Studentki będą realizować tajne misje i eksperymentować, aby po zakończeniu projektu mieć gotowe własne produkty cyfrowe.
Kto może wziąć udział w Akceleratorze? Każdy, kto pragnie rozwinąć swój projekt biznesowy z branży edtech lub pokrewnew formie spółki lub działalności gospodarczej. Organizatorzy szukają osób wierzących w siłę dzielenia się wiedzą i pasjonatów nowych technologii, którzy wiążą swoją przyszłość zawodową z branżą.
Zgłoszenia można dokonać na stronie Akceleratora.