Ważnym elementem trasy od początku jej istnienia jest wspieranie artystów początkujących lub nieznanych dotąd szerokiej publiczności. Dziesiątą edycję projektu rozpoczął konkurs Męskie Granie Young, do którego zaproszone zostały zespoły i wokaliści z ogromnym potencjałem, mogący już wkrótce wyznaczać nowe trendy w polskiej kulturze. Ambasadorzy projektu – Tomasz Organek, lider zespołu Ørganek oraz dziennikarz radiowej Trójki – Piotr Stelmach, wyselekcjonowali 20 wykonawców, którzy wzięli udział w głosowaniu internautów. Dziś na antenie radiowej Trójki ogłoszonych zostało siedem zespołów, które zaprezentują swój repertuar podczas tegorocznej trasy Męskie Granie. Na scenie Ż zagrają: Bibobit, Robert Cichy, Diuna, Nietrzask, Runforrest, Marta Zalewska oraz Żurkowski. W konkursie oddano w sumie ponad sto tysięcy głosów, co udowadnia, jak dużym zaufaniem publiczności cieszy się projekt Męskie Granie.
– Młode zespoły, które w tym roku pojawią się na scenie Męskiego Grania doskonale wiedzą, co oznacza hasło chce się Ż muzyką – mówi Ewa Kierlik, Marketing Manager Marki Żywiec. – To artyści, którzy mimo tego, że często są dopiero na początku swojej drogi, mają już wyrobiony własny charakterystyczny styl i doskonale czują się na scenie. Już nie możemy się doczekać, jak zaprezentują się na trasie – dodaje Kierlik.
Papaya Young Directors
Dwa zespoły, które w głosowaniu publiczności zdobyły najwięcej głosów, czyli XX i XX otrzymają teledyski w ramach projektu Papaya Young Directors dla utalentowanych młodych reżyserów. Dzięki kolaboracji młodych muzyków i filmowców mają szansę powstać wyjątkowe formy audio-wizualne.
Chce się Ż muzyką
Męskie Granie to projekt, który od dekady przełamuje schematy myślenia o muzyce. Na jednej scenie spotykają się ze sobą artyści z odmiennych rejonów muzycznych oraz reprezentujący inne pokolenia. Łączy ich jednak chęć do artystycznych eksperymentów oraz gotowość do przekraczania granic w sztuce. Nie inaczej będzie podczas dziesiątej edycji projektu, która odbędzie się pod hasłem „Ż muzyką”. Znajdzie ono odzwierciedlenie we wszystkich aspektach trasy, która będzie zachęcać artystów do jeszcze większej kreatywności, a publiczność do otwartości na nowe doznania. Oprócz muzyki każdy z koncertów będzie także prawdziwym widowiskiem wizualnym i szansą na obcowanie ze sztuką w różnorodnej formie.
Szczegóły dotyczące trasy oraz biletów na wydarzenie zostaną podane w późniejszym terminie. Wyłącznym sponsorem projektu Męskie Granie jest marka Żywiec.