Konkursu Young Creatives Cannes, skierowany do młodych pracowników branży kreatywnej i marketingowej, po raz kolejny wytypował najzdolniejszych. 24 kwietnia w Niebie, ogłoszono zwycięzców. Następnie organizatorzy zaprosili uczestników na Design Wars – pojedynek grafików przed publicznością.
Nagrody główne Young Creatives Cannes 2019, w poszczególnych kategoriach zdobyli:
1. Albert Stęclik i Tomek Świstuń, Dziadek do Orzechów/K2 Precise, w kategorii PR,
2. Adam Kręgielewski i Mateusz Garbarczyk, Labcon, w kategorii MEDIA,
3. Damian Kitowski i Michał Oleksów, VML&YR/Cut The Mustard, w kategorii PRINT,
4. Rozalia Kurant i Miłosz Zdunek, K2 Precise, w kategorii DESIGN,
5. Janina Szwykowska i Łukasz Kołakowski, McCann, w kategorii FILM,
6. Dorota Piekarska i Joanna Wagner, VML&YC/Leo Burnett, w kategorii DIGITAL,
7. Karolina Kozakiewicz i Agnieszka Michalik, BNP Paribas, w kategorii CLIENTS,
8. Anna Jędryka, Havas Warsaw , w kategorii OPEN.
Każda kategoria miała dedykowane jury oraz partnera. Przewodniczącym YC Design był Bartek Walczuk z 180heartbeats + JUNG v MATT, a partnerem tej kategorii było Tyskie. Kategorią YC Digital zaopiekowała się Marta Frączek z agencji Saatchi&Saatchi, a parterem był Totalizator Sportowy. Obradom w kategorii YC PR przewodniczyła Joanna Drabent, Prowly, a partnerem był BNP Paribas. Prace młodych marketerów – YC Clients, oceniało jury pod przewodnictwem Piotra Chrobota z Life on Mars, partnerem kategorii był WWF. Przewodniczącymi łączonego jury YC Print/Film byli Michał Kubik & Łukasz Stachniak z Bardzo, a partnerami odpowiednio byli Lech i LOT. Prace młodych mediowców oceniało jury pod przewodnictwem Pawła Gali z Wavemaker, a partnerem kategorii media było Podzielmy się. Kategorii OPEN przewodniczył Mariusz Pitura Walk, a jej partnerem był Netflix.
Young Creatives jest największym konkursem w Polsce skierowanym do młodych pracowników branży marketingowej. Daje szanse na udział w międzynarodowych finałach Cannes Lions i okazję do zaprezentowania swojego potencjału kreatywnego i samodzielnego zmierzenia się z prawdziwym briefem. Konkurs pozwala na zyskanie oceny i rzetelnej informacji zwrotnej dotyczącej projektu od najlepszych ekspertów z branży.
Organizatorzy: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Klub Twórców Reklamy, Cannes Lions
Partnerzy: Tyskie, Totalizator Sportowy, BNP Paribas, WWF, Lech, LOT, Podziel się, Netflix, Newonce, Prosto., LG, Canon, Decode Media by Shutterstock, Drukomat.pl, Lunapark, Upright Music, Wacom,
Współpraca: Michał Sęk, Adriana Hochmańska, Tomek Mąkolski, August Design Studio, Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych
MW