Event MIX Handlowa przestrzeń dla eventu

Handlowa przestrzeń dla eventu

0
Handlowa przestrzeń dla eventu

Galeria handlowa jest w pełni naturalnym miejscem, w którym można promować produkty przy okazji różnego rodzaju wydarzeń.

Eventy zorganizowane w takich miejscach nie tracą na sile. Firmy nieustannie inwestują w tego typu akcje. Na przestrzeni ostatnich lat oczekiwania klientów nieco się zmieniły, przy okazji typowych zakupów, szukają w galeriach handlowych również rozrywki. Stały się one miejscem, w którym klient zaspokaja większość swoich potrzeb.

Centra handlowe posiadają niezwykle sprzyjającą przestrzeń, a co istotne, są pełne potencjalnych klientów, zatem stanowią idealną podstawę do zdobywania nowych. Sukces eventu w takich miejscach opiera się przede wszystkim na właściwym jego zaprojektowaniu, zaplanowaniu i przeprowadzeniu.

Rola kreatywnego dostawcy usług eventowych
– W branży eventowej liczy się dobry dostawca. Dobry tzn. kreatywny, sprawdzony, rzetelny, elastyczny, taki który rozumie potrzeby klienta. Dobry dostawca to gwarancja komfortu i sukcesu. Eventy w centrach handlowych są bardzo specyficzne. Wszystko musi być zaplanowane i zapięte na ostatni guzik. Tutaj nie ma czasu na pomyłki i poprawki, na montaż jest kilka godzin. Wie o tym nasza firma, która na zlecenie klienta Sony Entertainment kilka lat temu zrealizowała Premierę PS4. Największe centra handlowe w Polsce, 4 identyczne stoiska, 4 ekipy montażowe, jedna godzina zero dla wszystkich miejsc, tydzień akcji z animacjami i grami dla odwiedzających stoisko. Tylko doświadczona ekipa poradzi sobie z takim wyzwaniem. Zaufało nam wielu klientów, bo jak nikt wiemy jakie pułapki czyhają na niedoświadczonego i niesprawdzonego dostawcę. Jesteśmy kreatywni, elastyczni i nie obiecujemy niczego czego nie dałoby się wykonać. Nasze wizualizacje są realizowane 1:1 – mówi Marcin Filipowicz, CEO ID Advertising.

Zdarzają się także niepowodzenia. Najczęstszym błędem w trakcie organizacji takich wydarzeń, jest niepoprawne określenie grupy docelowej. Trzeba zastanowić się, jakie marki znajdują się w danym centrum – inne atrakcje należy zorganizować dla odbiorców marek z wyższej półki, inne dla klientów średnio zamożnych, dla dorosłych, czy tych dedykowanych typowo dla kobiet lub tych tylko dla mężczyzn. Sporą grupę odbiorców stanowią również ci najwdzięczniejsi, czyli milusińscy.

– Galerie handlowe są miejscem, gdzie często organizowane są różnego rodzaju wydarzenia. Prezentacje produktów, premiery książek, pokazy mody czy nawet… mecze squasha. Większość z nich jest kierowanych do rodzin z dziećmi. Do takiego wydarzenia także należy podejść indywidualnie: inaczej wygląda kwestia eventu dla dorosłych, gdzie potrzebna jest animacja dla dzieci jako dodatkowa atrakcja, a inaczej kiedy pociechy są głównym odbiorcą wydarzenia. Kluczem jest to, aby jeszcze na etapie projektowania eventu, ustalić jakie założenia chcemy osiągnąć. Jeśli realizujemy wydarzenie, które ma na celu pozyskanie leadów, będzie miało ono inny przebieg niż event promocyjny czy wizerunkowy. Kolejnym kluczowym punktem jest jakość przeprowadzonego wydarzenia i ciągły focus na cel nadrzędny klienta. W naszej firmie specjalizujemy się w organizacji imprez dla dzieci i rodzin, a podczas weekendowych wydarzeń w galeriach handlowych ta grupa przeważa. Dzięki dobrze dobranym rozwiązaniom, jesteśmy w stanie nie tylko zatrzymać dziecko/ rodzica na strefie, ale również skupić jego uwagę na dłużej. Na sukces takiego eventu mają również wpływ czynniki zupełnie niezależne, nawet przy najlepiej przygotowanym koncepcie. Z takimi zagrożeniami poradzi sobie wyłącznie doświadczona firma. Nie każda agencja eventowa będzie w stanie przeprowadzić z sukcesem takie przedsięwzięcie – opowiada Piotr Gołębiowski, właściciel Oligo.

Niezbędne elementy składowe gwarancją powodzenia
Eventy organizowane w galeriach uważamy już za tzw. must have, na stałe wpisały się w kalendarz marketingowy i strategię działania takich miejsc. Efektywny event w galerii handlowej to również właściwa jego reklama, odpowiednia obsługa techniczna, dobranie prawidłowych narzędzi marketingowych do komunikacji, ale także przygotowanie atrakcyjnych materiałów informacyjnych, wszystko po to, aby o wydarzeniu dowiedziało się jak najwięcej osób. Nic nie może być przypadkowe, wszystkie składowe muszą działać, właściwie dobrany personel i osoby prowadzące event to również klucz do sukcesu.

– Zajmujemy się „dostawą” szeroko pojętego personelu eventowego, w ciągu 12-letniej działalności mieliśmy przyjemność uczestniczyć w niezliczonej ilości przeróżnych wydarzeń. Eventy w galeriach handlowych nie należą do najłatwiejszych. Kluczowe jest dobranie odpowiedniego personelu do konkretnych kompetencji i scenariusza imprezy. Jednym z większych wydarzeń w galerii, jaką mieliśmy przyjemność obsługiwać na zlecenie agencji eventowej, było otwarcie galerii Serenada w Krakowie. Naszym zadaniem było zorganizowanie personelu, który pełnił różne funkcje, na wszystkich poziomach galerii oraz na zewnątrz. Były to hostessy, hości, animatorzy, promotorzy, szatniarze, osoby do kierowania ruchem, parkingowi oraz koordynatorzy. Event trwał trzy dni, a dzięki dokładnemu i właściwemu briefingowi, profesjonalnej koordynacji, wszystko zakończyło się sukcesem. Dobrze przygotowana do zadania agencja eventowa plus nasi ludzie – to przepis na sukces – mówi Monika Bradacz, CEO w M-DUO.

Na rezultaty takiej akcji na ogół ma wpływ również pogoda – szczególnie hipotetycznie im gorsza, tym więcej osób powinno odwiedzić galerię. Warto zatem organizować eventy podczas zimnych pór roku, kiedy to klienci nie mają wielu pomysłów na spędzanie wolnego czasu w inny sposób. Podobnie bywa w przypadku świąt czy weekendów, wtedy na pewno do centrum handlowego zawita więcej osób. Za to, w okresie letnim popularne stało się organizowanie eventów o sportowym charakterze, takich, które zaangażują konsumentów również w słoneczne dni. Reasumując, dobrze zorganizowany event jest jak magnes, przyciągnie ludzi, wpłynie na wyróżnienie danej galerii na tle licznej konkurencji oraz efektywnie zwiększy wpływy najemców, co przyniesie wymierne korzyści dla handlowców i zadowolenie klientów. Przyczyni się także do zachowania konsumentów, którzy zapamiętają miłe chwile spędzone w galerii i będą ją pozytywnie kojarzyć, a przy tym częściej wybierać jako miejsce zakupów.
Pamiętajmy też, że mimo rosnącej w Polsce sprzedaży internetowej, nadal dla wielu klientów podstawowym kanałem zakupowym, pozostaje tradycyjny sklep stacjonarny.

Magdalena Wilczak

Artykuł ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine, pobierz bezpłatnie TUTAJ.