Pomimo braku możliwości organizacji tradycyjnych spotkań firmowych, wiele przedsiębiorstw czy organizacji nie porzuciło planów eventowych i zrealizowało je w przestrzeni online. Doskonałym przykładem takiego działania są zrealizowane jesienią 2020 r. konferencje online PZU, zwieńczone wyjątkowym projektem #TyTworzyszPrzyszłość. Case study z pracy nad projektem przedstawia Rafał Krawczuk, managing partner w Plej.
– Mamy szczęście od lat współpracować z marketerami, którzy w tych trudnych dla branży spotkań czasach, otwarcie podchodzą do zagadnień online. Wielu naszych klientów wykazuje się dużą odwagą projektową i troską o swoich pracowników i partnerów biznesowych, kreując innowacyjne projekty w obszarze digitalowych wydarzeń i spotkań, których mamy jako Plej przyjemność być partnerem i producentem. W ostatnim roku, mijającym pod znakiem niemożliwości organizacji tradycyjnych eventów, część klientów postawiła na wydarzenia w sieci i wiele z nich zakończyło się bardzo pozytywnymi rezultatami, zarówno dla organizatorów, jak i uczestników spotkań. Druga połowa 2020 roku, połączona z drugą falą pandemii, według naszej obserwacji pokazuje ewidentnie, że musimy dostosować się do bieżącej sytuacji, aby jak najlepiej odpowiedzieć na dającą się zauważyć w organizacjach potrzebę kontaktu, motywacji, wzmacniania więzi, zdalnych szkoleń i inspiracji. Doskonałym przykładem takiego działania są zrealizowane jesienią 2020 r. konferencje online PZU, zwieńczone wyjątkowym projektem #TyTworzyszPrzyszłość – podsumowuje Rafał Krawczuk, managing partner w Plej.
Opis projektu:
Konferencja PZU #TyTworzyszPrzyszłość przeprowadzona została live w dniach 5-6 listopada 2020 r. i była jedną z trzech konferencji online zrealizowanych przez Plej dla PZU jesienią tego roku, wieńczącą cykl spotkań online związanych z rozwojem nowych technologii, digitalizacją i rozwojem kompetencji przyszłości.
Cel:
Projekt miał charakter inspiracyjny i skierowany był do pracowników Grupy PZU z całego kraju.
Realizacja:
Konferencja trwała 2 dni i prowadzona była live. Każdego dnia swoje inspirujące wystąpienia z obszaru nauki, ekonomii, a nawet biotechnologii czy medycyny przyszłości przedstawiali eksperci z całego świata. Prelegenci występowali ze studia i łączyli się online, ponieważ część z nich to obcokrajowcy i osoby prowadzące działalność naukową za granicą. Dystans nie stanowił żadnego problemu, ze studiem łączyli się m.in. naukowcy z USA. Sumarycznie udział w konferencji wzięło aż 14 prelegentów. Zaproszeni goście inspirowali pracowników Grupy PZU oraz dzielili się z nimi wiedzą o tym, jakie zmiany mogą nas spotkać w przyszłości, a także, jak i na co można się przygotować, co w przypadku pracowników sektora ubezpieczeń wydaje się szczególnie interesujące. Poza charyzmatycznymi mówcami i interesującym contentem uwagę słuchaczy przykuwała i utrzymywała wizualna strona konferencji. Wykorzystano w niej ciekawe animacje ledowe z dodatkowymi, zindywidualizowanymi dla każdego wystąpienia, przestrzennymi elementami AR, które także generowały zaangażowanie. Uczestników aktywizowały quizy i czat dostępny podczas całego wydarzenia.
Event streamowany był za pomocą spersonalizowanej platformy online. Dzięki temu każdy uczestnik wydarzenia dostawał zindywidualizowany kod dostępu do konferencji, z zachowaniem prywatności i bezpieczeństwa przekazywanych danych.
Efekty:
Konferencja #TyTworzyszPrzyszłość cieszyła się dużym zaangażowaniem i zainteresowaniem uczestników. Poziom streamu nie schodził poniżej 1000-1100 osób, a łącznie konferencję obejrzało ponad 1900 osób z całego kraju. Do sukcesu niewątpliwie przyczynili się fantastyczni prelegenci i interesujące, nieoczywiste tematy wystąpień. Zaangażowanie utrzymywały na wysokim poziomie także animacje 3D oraz czat i quizy z uczestnikami. O sukcesie wydarzenia świadczą liczne pozytywne komentarze i reakcje pod chętnie udostępnianymi relacjami z wydarzenia w social mediach. Making of konferencji można znaleźć m.in. na LinkedIn wyszukując #TyTworzyszPrzyszłość.
Artykuł ukazał się w najnowszym wydaniu OOH magazine. Do pobrania TUTAJ.
Rafał Krawczuk – Od 2009 roku prezes agencji Plej. Odpowiada za kluczowe kwestie związane z funkcjonowaniem firmy oraz za dział eventów. Nadzoruje prace dla strategicznych klientów agencji takich jak m.in. PKO BP, PZU, Oriflame czy Bank Millennium. Absolwent Wydziału Zarządzania na Uniwersytecie Warszawskim, od prawie 20 lat związany z eventami. Efekty jego pracy były wielokrotnie nagradzane w konkursach takich jak Effie, Golden Arrow czy MP Power Awards.