Marketing MIX Kolejna edycja kampanii Projektu Pracownie na ekranach Jet Line

Kolejna edycja kampanii Projektu Pracownie na ekranach Jet Line

380
0
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Rozpoczęła się druga odsłona kampanii promującej działania Projektu Pracownie – inicjatywy, która prezentuje na swojej stronie internetowej historie współczesnych rzemieślników. Na cyfrowych nośnikach Jet Line zostaną udostępnione zdjęcia z warsztatów wytwórczych m.in. szklarza, jubilera, stolarza oraz kowala.

Projekt Pracownie to grupa miłośników rzemiosła. Zespół fotografów prowadzony przez Małgorzatę Herman – autorkę wywiadów i tekstów ukazujących się na portalu – pokazuje zjawiskowe pracownie ukryte w miejskich zakamarkach i opowiada historię osób, które zajmują się ręcznym wytwarzaniem. Poprzez swoją działalność zachęca innych do pogłębiania wiedzy na temat tradycyjnych technik wytwarzania.

– Współpraca z Jet Line to dla wspaniała możliwość na dotarcie z naszą ideą do szerszej grupy odbiorców – mówi Małgorzata Herman, inicjatorka Projektu Pracownie. – Rzemieślnicy, których spotykamy na swojej drodze, to fantastyczne osoby, o których działalności powinni wiedzieć wszyscy. Nasi bohaterowie ręcznie wytwarzają piękne przedmioty codziennego użytku, które mogą nam służyć na lata. Każda wizyta w warsztacie rzemieślniczym to dla nas niezwykła przygoda.

– Outdoor to konkretne i nieanonimowe miejsca w przestrzeni, zwłaszcza w przestrzeni miast. Zawsze są wybierane z najważniejszej perspektywy: ludzi, bo outdoor to medium dla ludzi, nie istnieje bez nich. Wydaje nam się, że przyjęcie takiego sposobu patrzenia determinuje wiele obszarów, od sposobu współpracy po wybór tematów, które nas zajmują i które chcemy pokazywać. Projekt Pracownie to rzecz o ludziach, którzy tworzą rzeczy – mówi Agnieszka Maszewska, szefowa komunikacji i marketingu w Jet Line.

O działalności inicjatywy z entuzjazmem wypowiadają się również sami rzemieślnicy:
– W obecnych czasach, gdy w internecie do większości tematów podchodzi się bardzo pobieżnie, Projekt Pracownie przedstawia zagadnienia związane z rzemieślnikami bardzo szczegółowo i obszernie. Na ich stronie można się dowiedzieć naprawdę wiele na temat polskiego rzemiosła oraz konkretnego twórcy, jego pracy oraz historii, która za nią stoi. Ekipa przykłada dużą wagę zarówno do tekstów, jak i zdjęć, a do każdego rozmówcy podchodzi indywidualnie. W ich działaniach widać jakość i zaangażowanie. Właśnie tak powinno być promowane rzemiosło – zauważa Przemek Krawczyński z Calabarte, twórca ręcznie rzeźbionych lamp z tykwy i biżuterii z drewna.

– Propagowanie wiedzy na temat środowiska twórców-rzemieślników i tego, co powstaje w ich warsztatach to ogrom pracy, czego się po prostu nigdzie indziej – na taką skalę jak na Projekcie Pracownie – nie spotyka. Formuła wywiadów przeprowadzanych w naturalnym środowisku rzemieślników jest doskonała, dzięki czemu czytelnicy mogą niemal namacalnie poczuć atmosferę odwiedzanych pracowni, a świetne zdjęcia działają na wyobraźnię odbiorców – podkreśla Małgorzata Schiffers, która wraz z mężem Kacprem prowadzi zakład jubilerski Schiffers Jewellery na warszawskiej Pradze.

– Jesteśmy w kontakcie z Projektem Pracownie od lat i widzimy, że kierują nami podobne cele – miłość do rzemiosła. My zajmujemy się plecionkarstwem, a oni pokazują pracownie rzemiosła w pełnej rozciągłości. Filmują, fotografują, zadają celne pytania, dają czas na odpowiedź  – to wszystko tworzy wyjątkowe publikacje dostępne na stronie. Na Projekcie Pracownie może dowiedzieć się tego, co tak naprawdę jest ważne w rzemiośle – mówi Paulina Adamska z cieszyńskiej Serfenty.

– Promocja rzemiosła jest bardzo ważna. W dobie masowej produkcji, bylejakości i zalania rynku przez produkty zagraniczne, wiele osób zapomina o naszym polskim rzemiośle oraz o technikach jego wytwarzania. Promując i pokazując nasze rzemiosło, możemy zwiększać świadomość, ale także wrażliwość ludzi związaną z ręcznym wytwarzaniem przedmiotów. Tym samym sprawić także, że będą oni bardziej doceniać pracę włożoną w ich wykonanie i widzieć w nich coś więcej niż tylko przedmiot  – podsumowuje Krawczyński.

W kampanii realizowanej we współpracy z Jet Line dotychczas wzięło udział 30 warsztatów: Biżuteria z Talerzy, Calabarte Art Of Light, Endemit Pracownia, KŁOSY, Martoczki, Miasto Szkutnia, Mosko Ceramics, WENSKA, Wood Workshop, AR Szkło, Kuźnia Barona, MAKU Pracownia Szkła, MK Leathers, Monck Custom, Schiffers Jewellery, Starych Mebli Czar, Ślusarnia Stalowa, Tartaruga, AVA Volumes, Modelarnia Ceramiczna KOSAK, The Whole Elements, Square Drop, Serfenta, Wosh Wosh oraz Pracownia Pianin i Fortepianów Andrzeja Włodarczyka, Pracownia Szewska Tomasza Pietrzaka, a także Olga Milczyńska, Andrzej Bero, Aleksander Oniszh i rzeźbiarka Ida Karkoszka. Autorami fotografii wykorzystywanych w ramach promocji są: Karolina Lewandowska, Natalia Miedziak-Skonieczna, Marta Wróbel, Radek Zawadzki i Marcin Szumowski.

Pierwsza odsłona działań miała miejsce w ostatnim kwartale 2020 r.