Logo

Gadżety reklamoweTylko w OOH magazine

Motywujemy do życia less waste | Karolina Janusz, Jarek Głódkowski, Ecostock

O rodzinnym biznesie, który powstał z rosnącej świadomości ekologicznej, autentycznym eko marketingu i idei less waste – na wszystkich etapach produkcji, a także o planach na przyszłość mówią Jarek Głódkowski, CEO oraz Karolina Janusz, specjalista ds. marketingu w firmie Ecostock, właściciela brandu mojabutelka.pl.

Początek Waszej firmy sięga 2016 roku, a przyczynkiem do jej powstania była.. konferencja klimatyczna ONZ w Kopenhadze. Proszę przybliżyć początki firmy, jaka idea stoi za jej powstaniem?

To prawda, głównym impulsem do powstania firmy była konferencja klimatyczna ONZ w Kopenhadze, dzięki której staliśmy się bardziej świadomi negatywnego wpływu wody butelkowanej na nasze środowisko. Zainspirowani pozyskanymi informacjami o gromadzeniu się plastikowych śmieci w naszych oceanach, będących w większości plastikowymi butelkami, postanowiliśmy wprowadzić na nasz rynek butelki wielokrotnego użytku, zaprojektowane specjalnie by pić wodę z kranu. Firma Ecostock oraz marka mojabutelka.pl to firma rodzinna, założona przez entuzjastów ekologii. Świeciła nam idea autentycznego motywowania do życia less waste i ograniczania zużycia plastiku.

Świadomość ekologiczna była więc z Wami od początku. Poza butelkami znacznie poszerzyliście portfolio, co teraz możemy znaleźć w Waszej ofercie?

Oferta sklepu mojabutelka.pl obecnie obejmuje wiele skrupulatnie wyselekcjonowanych marek, które produkują przyjazne środowisku naczynia wielokrotnego użytku. Są to butelki, karafki, lunchboxy, lunchpaki, słomki, sztućce, butelki i kubki termiczne, a nawet filtry kranowe do wody.

Mówicie, że Wasze produkty są 100% eko. Co to dokładnie oznacza?

Zacznijmy od tego, że staramy się jak najbardziej ograniczać ślad węglowy. Nasze produkty są wykonane ze szkła, silikonu, tritanu lub wysokiej klasy stali nierdzewnej. Mamy również w ofercie takie perełki jak butelki wykonane z trzciny cukrowej, kubki i lunchboxy z łuski ryżowej albo filtry do wody z bambusa. Wszystkie surowce są wytrzymałe, nadające się do recyklingu lub biodegradowalne, a do tego nie zawierają substancji szkodliwych dla zdrowia.

Nie tylko produkty są ekologiczne. Proces pakowania produktów również uczyniliście bardziej „zielonym”?

Tak. Wszystkie nasze produkty są pakowane w kartonowe, ekologiczne opakowania. Nie ma w nich ani grama plastiku.

Realizujecie różne działania CSR-owe, wspieracie m.in. fundację Water for Good. Proszę przybliżyć te i inne projekty charytatywne.

Water for Good to fundacja, z którą współpracujemy w ramach dystrybucji butelek Yuhme. To butelki produkowane z trzciny cukrowej z zerową emisją CO2 podczas produkcji. Każda kupiona butelka zapewnia 3 miesiące dostępu do wody dla jednej osoby w Republice Środkowoafrykańskiej. Wspieramy także program szkoleniowy Sewing Together prowadzony przez Maję Kotalę. Maja założyła w Kenii centrum szkoleniowe dla kobiet w trudnej sytuacji życiowej. Uczy je szyć, projektować i sprzedawać modę, aby mogły znaleźć zatrudnienie i wyjść na prostą. Zaopatrzenie centrum w dostęp do bieżącej wody pitnej jest kosztowne, dlatego też postanowiliśmy wspomóc działania Sewing Together. Stworzyliśmy specjalną butelkę Yuhme nazwaną BE EMPOWERED i przekazujemy 15% z jej sprzedaży, a każda zakupiona butelka zapewnia przynajmniej tydzień czystej wody dla centrum szkoleniowego w Kenii.

Jesteśmy bardzo otwarci w kwestii pomocy charytatywnej. Zdajemy sobie sprawę z tego, że tak naprawdę jesteśmy bardzo uprzywilejowani żyjąc w Polsce, w ogrzewanych domach z bezproblemowym dostępem do jedzenia i wody pitnej. Cała idea naszej firmy opiera się na trosce i dbaniu o planetę i ludzi, więc staramy się pomagać innym w miarę możliwości.

Jak odpowiadacie na pożądany w Waszym segmencie trend personalizacji?

Świetnie, że Pani pyta! Specjalizujemy się w personalizacji produktów, które oferujemy. Drukujemy lub grawerujemy wszelkiego rodzaju grafiki. Współpracujemy głównie z agencjami marketingowymi oraz firmami, dla których wykonujemy gadżety promocyjne. Szczególnie polecamy grawer na butelkach termicznych, bo są one niezniszczalne i taki nośnik reklamy przetrwa wiele lat. Ale drukujemy również na butelkach szklanych, metalowych i wielu innych produktach dostępnych w naszej ofercie. Takie ekologiczne akcesoria reklamowe to świetny wybór. Pokazują, że firma jest oryginalna, a zarazem odpowiedzialna społecznie i ekologicznie. Co więcej, produkty są autentycznie przydatne i szczęśliwi posiadacze na pewno będą ich używać przez długi czas.

Macie też ofertę dla sklepów i kawiarni. Jakie możliwości współpracy typu B2B oferujecie?

Oprócz klientów B2B jakimi są firmy zamawiające u nas gadżety reklamowe, współpracujemy także ze sklepami i kawiarniami. Ecostock obsługuje zamówienia hurtowe dla małych, średnich i dużych biznesów. Dostarczamy nasze produkty na półki sklepów i kawiarni, których koncepcja biznesu pokrywa się z ideą naszej firmy.

Jakie macie plany? Jak chcecie się rozwijać?

Jesteśmy właśnie w momencie zmiany identyfikacji wizualnej. Chcemy jeszcze bardziej trafiać do klientów i jesteśmy nastawieni na odbiorcę. Naszą strategią jest edukowanie klienta i przedstawianie całej idei życia less waste, w zgodzie z naturą. Na pewno nie zaprzestaniemy również działań charytatywnych. W miarę możliwości chcemy stale pomagać potrzebującym. No i oczywiście stawiamy na klientów biznesowych i współpracę B2B – chcemy stale rozwijać firmę Ecostock.

Rozmawiała Katarzyna Lipska-Konieczko

Artykuł ukazał się w najnowszym wydaniu OOH magazine. Do pobrania TUTAJ.