Logo

Event MIX

Forum Branży Eventowej – podsumowanie

Na dwóch scenach FBE 2022 w EXPO XXI Warszawa odbyło się 16 prelekcji i 4 debaty. W wydarzeniu wzięło udział blisko 1300 uczestników i ponad 100 wystawców. OOH magazine po raz kolejny był Patronem Medialnym wydarzenia.

W sumie swoją wiedzą podzieliło się 30 branżowych autorytetów i osobowości, wśród nich: Michał Woroch, Krzysztof Celuch, Bartosz Bieszyński, Paweł Lewicki, Dariusz Maciołek, Dominik Górka, Magdalena Kondas, Barbara Świderska, Michał Kozak, Magdalena Maciejewska, Joanna Cendrowska, Tomasz Cieślak, Rafał Krzycki, Wojciech Cłapiński, Dominik Borek, Paulina Kołodziejczyk, Andrzej Hulewicz, Michał Kalarus, Łukasz Adamowicz, Jacek Caputa, Davide Odella, Paweł Jabłoński, Włodzimierz Wolski, Paweł Mamcarz, Dawid Walas, Adam Tecław, Ina Gladii, Rafał Marek, Alina Dybaś, Grażyna Grot-Duziak, Katarzyna Szełemej-Pobożniak, Konrad Wielgórski, Zuzanna Sprycha.

Program sceny głównej poprowadzili: Aleksandra Szwed i Krzysztof Łobodziński, a na małej scenie nad całością panował Mariusz Rusin.

– Z ogromną radością po dwuletniej przerwie powitaliśmy w progach EXPO XXI przedstawicieli branży. Realizacja była możliwa dzięki wspólnemu wysiłkowi prawie wszystkich organizacji branżowych: SBE, SOIT, Tugether, TOO, MPI Poland oraz kluczowych branżowych tytułów. Było to spotkanie dla całej branży przygotowane przez całą branżę – mówi Agnieszka Huszczyńska, organizatorka FBE.

Ważnym punktem FBE była debata THINK MICE, objęta honorowym patronatem Ministerstwa Sportu i Turystyki „Patrząc w przyszłość czyli odbudowa branży MICE”. Uczestnicyt debatowali nad odbudową przemysłu spotkań. Koniecznością wydaje się zbudowanie wspólnego, spójnego planu działania, który pomoże wyjść branży na prostą. Wszyscy zgodnie przyznali, że przed nami szczególnie trudne, ale i decydujące miesiące. Dlatego, aby zwiększyć szanse na powodzenie i osiągnąć sukces, warto zbudować jedną, wspólną strategię. Podejmowane aktywności na pewno nie mogą być punktowe i przypadkowe. Chodzi o podjęcie kompleksowych działań, uzupełnionych wsparciem systemowym, ze strony władz państwowych.

Podmiotem, który najskuteczniej mógłby podjąć się zadania opracowania takiego „Planu Marshalla” dla polskiej branży MICE, wydaje się być Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń (RPSiW).

– Większość, bo aż 15 organizacji, które na początku pandemii ruszyło na barykady i zbudowało ruch TUgether (późniejsza RPSiW) zdecydowało się sformalizować swoją aktywność nabywając osobowość prawną. Najważniejsze jest jednak to, że idzie za tym deklaracja tych wszystkich stowarzyszeń, mówiąca, iż chcą one ze sobą działać długoterminowo. Stało się tak m.in. dlatego, że w końcu nie „gasimy” już pożaru i nie walczymy o przetrwanie „tu i teraz”, jak miało to miejsce do września 2021 r. Obecnie rozpoczynamy proces realnej odbudowy – mówił Łukasz Adamowicz, prezes Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń, wiceprezes Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel oraz Grupy BFC.

Opinie wystawców potwierdzają efektywność spotkań face to face w kontekście prezentowania oferty, pozyskiwania potencjalnych klientów i budowania relacji.

– To był intensywny, pełen wartościowych spotkań i rozmów dzień. Możliwość spotkania w jednym miejscu i czasie z wieloma klientami, partnerami i kontrahentami z branży to ogromna wartość. W minionym roku, z powodu trwającej nadal pandemii, nie było wielu okazji do branżowej integracji, spotkań i wymiany wiedzy. Cieszę się, że w ramach tegorocznej edycji Forum Branży Eventowej przenieśliśmy wiele znajomości zapoczątkowanych online do offline. Ta sposobność pozwoliła nam na zbudowanie lepszych relacji, doświadczeń oraz umożliwiła znacznie lepszą, bardziej efektywną komunikacje. Podsumowując nasz udział w FBE 2022 stwierdzam, że była to także wyjątkowa i niezwykle wartościowa okazja do bezpośredniej prezentacji możliwości naszego Radisson Blu Hotel Sopot, dzięki której nawiązaliśmy i zacieśniliśmy dotychczasowe relacje z klientami i partnerami – mówi Michał Węgrzyn, dyrektor sprzedaży i marketingu, Radisson Blu Hotel Sopot.

– Cieszymy się, że po ponad dwóch latach przerwy mieliśmy szansę i przyjemność spotkać się face to face się z klientami i kolegami z branży eventowej. Tym razem przyjechaliśmy aby pochwalić się naszym kluczowym projektem — platformą do realizacji wydarzeń online BluPlatform.io. Podczas targów odbyliśmy ponad 40 ciekawych i obiecujących spotkań, które wierzymy że zaowocują dobrą współpracą i rozwojem naszego produktu. Sami też nie próżnowaliśmy! Smartwatche wskazują, że nasz zespół przeszedł ponad 25 km przestrzeni targowej, na każdym kroku napotykając pozytywną energię i nową dawkę inspiracji na 2022 rok – mówi Krzysztof Paradowski, BluPlatform.io

– Hotel Mrągowo Resort & Spa bierze cyklicznie udział w Forum Branży Eventowej. Z niecierpliwością czekaliśmy na to wydarzenie po ubiegłorocznej przymusowej przerwie. Jak zawsze nas nie zawiodło. Mieliśmy okazję zaprezentować walory naszego obiektu i nawiązać kontakty z potencjalnymi kontrahentami. Forum sprzyjało nam również do odświeżenia relacji i spotkań z naszymi stałymi gośćmi, których mogliśmy przyjąć na naszym stoisku. Inspiruje nas również możliwość obserwowania konkurencji oraz wymiany z nimi spostrzeżeń z przebiegu minionego roku oraz szans i perspektyw na nowy. Poprzez różnorodność stoisk mogliśmy również wyszukać „perełki” do współpracy i dzięki temu, będziemy mogli zaskoczyć naszych gości nową ofertą. Wyjechaliśmy z FBE z głową pełną pomysłów i szans na nowe realizacje – podsumowuje Natalia Kurman, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu, HOTEL MRĄGOWO RESORT & SPA.

– Wystawcy decydowali o udziale nie mając pewności czy edycja odbędzie się w planowanym terminie. Wszystkim przyświecał jeden cel – zjednoczyć się i pokazać, że mamy wystarczająco dużo determinacji by udowodnić, że nie ma rzeczy niemożliwych. Moim zdaniem ujawniły się wszystkie najważniejsze cechy ludzi związanych zawodowo z organizacją wydarzeń, czyli: otwartość, elastyczność, przedsiębiorczość, kreatywność, dynamiczność, a przede wszystkim ogromne pokłady pozytywnej energii. Mogliśmy sobie nawzajem przypomnieć, że nasza praca służy pobudzaniu endorfin, kreowaniu pozytywnej energii, wywoływaniu uśmiechu, poprawianiu jakości życia po prostu. Jest i będzie zawsze bardzo potrzebna – podsumowuje Agnieszka Huszczyńska.

Artykuł ukazał się w najnowszym wydaniu OOH magazine. Do pobrania TUTAJ.