Logo

Marketing MIX

WPP, Pantone i Cannes Lions Festival okazują wsparcie Ukrainie

To już kolejny dzień działań zbrojnych na terenie Ukrainy, kolejne firmy odwracają się od Rosji i okazują wsparcie dla objętego wojną kraju.

Holding reklamowy WPP zaprzestaje działalności w Rosji

Należą do niego agencje jak m.in. VMLY&R, Ogilvy, Grey, GroupM, Mindshare, Mediacom, Wavemaker, Essence, Hill&Knowlton Strategies poinformował, że rezygnuje z prowadzenia działalności w Rosji. Firma ma tam ok. 1400 pracowników. – Bieżąca obecność WPP w Rosji byłaby sprzeczna z naszymi wartościami jako firmy – uzasadniono decyzję.

Pantone oddaje hołd ukraińskim barwom narodowym

„Wolny błękit, energetyzująca żółć” – tak o barwach flagi narodowej Ukrainy pisze Pantone. Pantone Color Institute postanowił symbolicznie wesprzeć nękaną wojną Ukrainę. W swoich mediach społecznościowych Pantone zamieściła ukraińską flagę z opisem „Wolny błękit, energetyzująca żółć”. W ten sposób marka docenia bohaterstwo i waleczność narodu ukraińskiego, napadniętego przez reżim Władimira Putina.

Agencje z Rosji wykluczone z Cannes Lions Festival, Ukraina bez opłat w konkursie

Organizatorzy międzynarodowego festiwalu reklamowego Cannes Lions zdecydowali, że w związku z inwazją Rosji na Ukrainę rosyjskie agencje reklamowe zostają wykluczone z udziału w tym konkursie reklamowym. Z kolei agencje reklamowe z Ukrainy zostaną zwolnione z opłat.

Firma Ascential, organizator międzynarodowego festiwalu reklamowego Cannes Lions poinformowali, że nie przyjmą zgłoszeń ani delegacji rosyjskich agencji reklamowych i reklamodawców na tegoroczny konkurs w Cannes we Francji.