Od kilku lat, rynek produktów promocyjnych w Europie zmienia się bardzo dynamicznie. Oczekiwania klienta końcowego ewoluują odważnie i szybko. Dla oferujących produkty niezwykle ważne jest dziś to, aby mogli polegać na swoich dostawcach w kwestii zapewniania najlepszej obsługi. W zakresie tekstyliów, dostawcy inwestują w zwiększanie świadomości i atrakcyjności swoich marek oraz w opracowywanie produktów idealnie dopasowanych do potrzeb i oczekiwań rynku. Dzięki takiemu podejściu, klienci, niezależnie od tego czy są dystrybutorami, sprzedawcami, drukarzami czy też specjalistami w dziedzinie odzieży roboczej, mają możliwość skupienia swojej uwagi na sprzedaży. Pielęgnowanie tych wzajemnych zależności jest korzystne dla całego rynku. Dlatego niezwykle istotne jest, aby dostawcy nieustannie poszukiwali najlepszych rozwiązań wspierających klientów w tym zmieniającym się środowisku.
Wychodząc na przeciw tej ewolucji rynku artykułów promocyjnych i oczekiwań resellerów dotyczących kompleksowej obsługi, Grupa SOLO i midocean nawiązały w 2020 r. współpracę handlową. W ten sposób możliwe było sprawdzenie w praktyce kompatybilności obu firm przy oferowaniu klientom w Europie wybranych produktów
z portfolio Grupy SOLO, wraz ze znakowaniem. Współpraca ta okazała się bardzo korzystna dla obu stron i niezwykle pozytywnie wpłynęła na całą sieć dystrybucji Grupy SOLO. Ponadto obie firmy doskonale pasowały do siebie pod względem geograficznym, struktury operacyjnej i wartości firmy, co zmotywowało Grupę SOLO do przejęcia midocean na początku 2022 r.
– W ciągu ostatnich 10 lat midocean zajął wiodącą pozycję jako dostawca szerokiej gamy produktów promocyjnych i kompleksowych usług w zakresie ich znakowania w Europie. Dzisiejszy, wciąż podzielony na mniejsze obszary rynek promocyjny jest coraz bardziej wymagający pod względem obsługi i efektywności w całym łańcuchu wartości. Od zawsze naszym celem było dostarczanie klientom najlepszych możliwych usług, działając w duchu „Fair Spirit”. Obejmuje to oferowanie kompleksowych rozwiązań w zakresie zwiększania atrakcyjności tekstyliów promocyjnych dla użytkowników końcowych. Połączenie sił obu firm jest właśnie odpowiedzią na te oczekiwania służącą najlepszym interesom wszystkich naszych klientów – mówi Alain Milgrom, prezes – założyciel SOLO Group.
– midocean jest dla naszej Grupy fantastyczną okazją do dywersyfikacji oferty poprzez dodanie nowej kategorii produktów i usług, w zakresie artykułów promocyjnych wraz z ich znakowaniem. Dzięki poważnym inwestycjom w automatyzację procesów i systemów oraz w cyfryzację, midocean rzeczywiście udowodnił, że jest punktem odniesienia w zakresie dostępności portfolio, spójności jakości druku i czasu realizacji zamówień. Po połączeniu obu firm, klienci będą mieli bezpośredni dostęp do szerokich zasobów tekstyliów promocyjnych, które będą znakowane i wysyłane do użytkowników końcowych tak sprawnie i szybko, jak dotychczas przyzwyczajeni byli do tego odbiorcy gadżetów promocyjnych. Jesteśmy przekonani, że połączenie naszych firm pozwoli zwiększyć rozpoznawalność i atrakcyjność marki Grupy SOLO, a tym samym przyniesie korzyści całej sieci naszych klientów – dodaje Audélia Krief, ceo of SOLO Group.
– Z tego właśnie powodu midocean zawsze planował nawiązanie współpracy z uznanym specjalistą w dziedzinie tekstyliów promocyjnych. Dzięki temu rozwiązaniu midocean wzmocni swoją pozycję jako dostawca wyspecjalizowany w wielu kategoriach, co pozwoli na uzyskanie najbardziej kompleksowego portfolio produktów w branży, dostępnych od ręki, łącznie z nadrukiem/znakowaniem. Grupa SOLO jest jednym z wiodących w Europie specjalistów w dziedzinie tekstyliów z możliwością personalizacji i cieszę się, że znalazłem w Grupie SOLO partnera do realizacji tej wizji – dodaje na koniec Stephen Gibson, ceo w midocean.
SOLO Group została założona w 1991 r. przez Alaina Milgroma w Paryżu, z misją wprowadzenia na rynek tekstyliów reklamowych modnych rozwiązań i etycznych metod pracy. Efektem tych działań było wprowadzenie na rynek marki SOL’S, w 2020 r. powstała Grupa SOLO, która wprowadziła na rynek 3 nowe marki: RTP Apparel, Atelier Textile Français i NEOBLU, przejęto także Joy Thai. Więcej informacji można znaleźć na stronie: sologroup-paris.com.
midocean od ponad 50 lat jest jednym z wiodących dostawców na europejskim rynku artykułów promocyjnych. Z 8 lokalnych biur sprzedaży w całej Europie, wspieranych przez najbardziej zautomatyzowany i zaawansowany technicznie magazyn i drukarnię na rynku oraz przez ponad 1.100 pracowników, midocean obsługuje ponad 9.000 klientów w UE. Więcej informacji można znaleźć na stronie: midocean.com.
Więcej o midocean można przeczytać w naszym zeszłorocznym wywiadzie TUTAJ.