– Żyjemy w świecie, w którym coraz trudniej stworzyć coś wyjątkowego. Ogromna konkurencja i ogromny szum komunikacyjny, przez który trzeba się przebić to wyzwanie dla firm. Tegoroczna edycja konkursu POS STARS, w której miałem przyjemność po raz drugi uczestniczyć w roli oceniającego, zaskoczyła mnie pod dwoma względami. Po pierwsze z uwagi na ilość zgłoszeń konkursowych, a więc ilość systemów, konstrukcji, form, które trzeba było ocenić w kontekście marki, funkcjonalności i innowacyjności. Po drugie ze względu na pomysły, które zostały pokazane. Już tak długo pracuję na tym rynku, że trudno mnie zaskoczyć, ale warto tu dodać, że jednocześnie niczym szczególnym nie różnię się od konsumentów, którzy już tak wiele widzieli, że z czasem stają się „ślepi” na wysiłki firm. Wielu firmom biorącym udział w konkursie udało się stworzyć coś co zasługuje na uwagę. Udało się ze względu na umiejętne wykorzystanie technologii, ciekawych rozwiązań, jakościowych materiałów, przy jednoczesnym poszanowaniu marki. Dla mnie najlepsze POS-y to te, które nie epatowały nowinkami technologicznymi, tylko umiejętnie z nich korzystały. Te wyłącznie krzyczące, bijące po oczach systemy powinny przechodzić do lamusa, ponieważ robią tylko większy szum i drażnią odbiorcę. Gratuluję zwycięzcom i wszystkim firmom, które podejmują ten trudny wysiłek tworzenia materiałów wspierających sprzedaż – Łukasz Murawski, Doradca, wykładowca, autor.
– Tegoroczny Festiwal Marketingu już za nami, a wraz z nim kolejna edycja konkursu na najlepszy display reklamowy– POS STARS. Praca w JURY była dla mnie wielką przyjemnością, a zarazem wyzwaniem by nikogo nie skrzywdzić poprzez swoją ocenę. Konkurencja była duża, wszystkie realizacje stały na wysokim poziomie co nie ułatwiało wyboru. Tym bardziej gratuluję wszystkim wyróżnionym firmom. Wasze prace, to najlepsza wizytówka, Was i Waszej firmy. Wiem ile pracy włożyliście w przygotowanie do konkursu i ile stresu musiało Was to kosztować czekając na wyniki konkursu. Jeszcze raz gratuluję i życzę wielu kolejnych udanych projektów. – Piotr Tytoń, dyplomowany Trener biznesu i rozwoju osobistego, Coach ACC ICF, Certyfikowany HR Business Partner DiSC Trainer & Facilitator.
– Tegoroczny konkurs był wyjątkowy, nie tylko dlatego, że miał rekordową liczbę zgłoszeń, ale również dlatego, że zgłoszone do niego prace podkreślały trendy widoczne w różnych segmentach jak: ekologia, digital i interdyscyplinarność w komunikacji. Śmiałe kreacje, ciekawy komunikat do konsumenta oraz rozwiązania przestrzenne spowodowały, że wybór nie był łatwy… i wybranie najlepszych zgłoszeń było wyzwaniem. Gratuluje zwycięzcom oraz niezaprzeczalnie POS STARS, to trofeum dla najlepszych w branży! – Karolina Karolczak, Dyrektor Marketingu i Komunikacji w Enel-Med.
– W tym roku konkurs POS STARS zrobił na mnie bardzo duże wrażenie, dlatego, że pojawiło się wiele innowacyjnych rozwiązań, które z pewnością za lat kilka będą już normą, ale w 2022 roku nadal stanowią o sile innowacji danego producenta. Mam tu na myśli chociażby hologramy, bądź przepiękny POS z lewitującym w przestrzeni kremem. Myślę, że sam konkurs był doskonałą okazją do tego żeby zobaczyć, jakie nowinki technologiczne czekają nas w zakresie POS-ów i z pewnością firmy, które są takimi rozwiązaniami zainteresowane mogą czuć się usatysfakcjonowane z wysokiego poziomu zgłoszonych do konkursu realizacji. – Karol Froń, Przedsiębiorca, mentalista, praktyk sprzedaży i zarządzania.
– POS STARS 2022 zachwycił ogromną różnorodnością oraz jakością przygotowanych propozycji. Technologia łączyła się z designem, projekty zostały dopracowane na najwyższym poziomie. Niebanalne podejście do ekspozycji wciągało odbiorcę w świat produktu, opowiadając historię i zachęcając do interakcji, spędzenia czasu w przestrzeni marki. Z przyjemnością ocenialiśmy przygotowane materiały, spośród których wyróżnione zostały te najbardziej zachwycające. Zwycięzcom składam ogromne gratulacje i z niecierpliwością czekam na kolejną edycję POS STARS – Emilia Rzycka, marketing manager Jeronimo Martins.
– Zaproszenie do jury konkursy POS STARS było dla mnie wielką przyjemnością, ale też ogromnym wyzwaniem. Zgłoszone pracy dotyczyły bardzo różnorodnych kategorii i oceniając je brałem pod uwagę nie tylko innowacyjność rozwiązań, ale też branże i ich wymagania. Najważniejszą cechą dobrego materiału POS jest wg mnie spójność komunikatu w punkcie sprzedaży z innymi kanałami komunikacji, które wykorzystuje marka. Przykłady realizacji z branży alkoholowej, która charakteryzuje się sporymi ograniczeniami poza punktem sprzedaży, pokazują jak ciekawą historię marki można opowiedzieć właściwie tylko przy użyciu materiału POS. Przykładem z zupełnie odmiennej strony jest branża kosmetyczna, która buduje obraz swoich produktów szerokim wachlarzem narzędzi, a POS ma za zadanie postawić „kropkę nad i”. To wcale nie jest łatwiejsze. Gratuluję zwycięzcom i jestem przekonany, że nagroda POS STARS jest najlepszą rekomendacją do współpracy dla wszystkich firm poszukujących zaufanego trade marketingowego partnera – Damian Kurzaj, marketing manager OTC w firmie EGIS Polska.
Więcej o konkursie POS STARS można przeczytać TUTAJ i TUTAJ.