Logo

Marketing MIX

Kampania Podaruj pomoc Na Cały Rak | Aleksandra Samociuk, Maczfit

O kampanii podczas której każdy może stać się Herosem, nie tylko w okresie Świąt rozmawiamy z Aleksandrą Samociuk, PR & Social Media Manager z Maczfit.

Jak doszło do powstania kampanii „Podaruj pomoc Na Cały Rak”?

Wspólnie z Fundacją Herosi postanowiliśmy stworzyć inicjatywę, która podkreśla nie tylko wagę pomocy, ale także jej regularności. Dlaczego? Co prawda ponad połowa z Polaków uczestniczy w akcjach dobroczynnych, jednak głównie poprzez jednorazowe wsparcie, np. przekazując datki w trakcie zbiórek czy za pośrednictwem 1,5% z podatku. Regularnie pomaga tylko 9%. To pokazuje, jak ważne jest zwrócenie uwagi na potrzebę stałego wsparcia. I choć okres świąteczny sprzyja hojności, to potrzeby dzieci zmagających się z chorobami nie kończą się na Bożym Narodzeniu czy Nowym Roku. Nasza kampania dąży do zmiany trendu i zachęca do budowania nawyku stałego wsparcia, co może mieć kluczowe znaczenie dla skuteczności działań na rzecz dzieci potrzebujących pomocy. Systematyczność przyczynia się do długofalowego planowania działań Fundacji, a naszym celem jest właśnie promowanie tej świadomości.

Jakie jest jej główne przesłanie?

Nasza kampania koncentruje się na przekonaniu, że każdy może stać się Herosem nie tylko w okresie Świąt, ale przez cały rok poprzez systematyczne wsparcie.  Taka regularna pomoc jest niezwykle istotna dla Fundacji i ma większe znaczenie niż spontaniczne wpłaty. Cykliczne darowizny pozwalają, m.in. z wyprzedzeniem planować działania fundacji, zapewniać stabilność finansową, czy przewidywalność budżetu. Zachęcamy do tego, aby regularnie przekazywać datki, nawet te niewielkie, ponieważ wierzymy, że to one mają potencjał do stworzenia rzeczywistej zmiany i wsparcia potrzebujących. Dobroczynność to nie tylko kwestia chwilowego zaangażowania, ale integralna część naszej codzienności i my, realizując „Podaruj pomoc Na Cały Rak” chcemy zmienić jej postrzeganie i pokazać, że nie powinna być tylko okazjonalną inicjatywą, lecz regularną praktyką w naszym życiu codziennym.

Jakie działania będą podejmowane w ramach kampanii?

Już od ponad roku, wspólnie z Fundacją Herosi, angażujemy się w różne inicjatywy na rzecz pomocy chorym dzieciom. To wspólne niesienie dobra bardzo dużo dla nas znaczy. W ramach kampanii „Podaruj pomoc Na Cały Rak”, Maczfit przekaże 5 zł z każdego zmówienia złożonego przez klientów do 23 grudnia na konto Fundacji Herosi. Aby dołączyć do akcji, wystarczy ustawić cykliczną wpłatę na zrzutka.pl/zostanherosem – nawet na drobną, comiesięczną kwotę – i sprawić, aby dobro działało przez cały rok. Kampania obejmuje też działania w mediach społecznościowych, stronach internetowych, zaangażujemy do niej influencerów i ambasadorów – tak, abyśmy mogli dotrzeć do jak największej liczby osób.

Dlaczego wybraliście okres świąteczny na jej start?

Święta Bożego Narodzenia to szczególny moment, kiedy otwieramy serca i jesteśmy bardziej hojni. Chcieliśmy wykorzystać tę wyjątkową atmosferę dobroczynności, aby zwrócić uwagę na konieczność stałego wsparcia – istotnego podczas 365 dni w roku. W kampanii wyraźnie podkreślamy, że aby zaspokoić potrzeby podopiecznych Fundacji Herosi potrzeba systematycznego zaangażowania, a nie tylko sporadycznych działań charytatywnych. Prawdziwa sztuka pomagania nie ogranicza się bowiem do okresu świątecznego, lecz znajduje odzwierciedlenie w regularności.  Można to porównać do budowania zdrowych nawyków i dbania o zdrowie – tam również kluczem do sukcesu jest konsekwencja. Dlatego jeżeli chcemy nieść wiele dobra, które będzie miało realne efekty, róbmy to przez cały rok  poprzez jednorazowy, stały przelew na konto Fundacji Herosi.

Do czego nawiązuje symbol kampanii – złota wstążka?

Złota wstążka jest symbolem solidarności z dziećmi chorymi na nowotwory, wyraża wsparcie dla nich oraz ich rodzin. Wstążka to też znak globalnej walki z rakiem, symbolizujący nadzieję, siłę i determinację w walce z tą chorobą. W naszej kampanii pełni szczególną rolę – przypomina o konieczności stałego wsparcia i podkreśla wagę regularnego angażowania się w pomoc dla nich.

Do kiedy potrwa kampania?

Do soboty 23 grudnia br.

Maczfit współpracuje z Fundacją Herosi regularnie. Jakie działania realizowaliście do tej pory wspólnie?

Maczfit współpracuje z Fundacją Herosi od 2022 Przykładem działań może być zrealizowana na początku tego roku kampania „Pączkuj Dobro”, w ramach której wspólnie z Herosami zachęcaliśmy do zastąpienia dodatkowych kalorii ze spożycia pączków „wirtualnymi pączkami”, wspierając w ten sposób jej podopiecznych. Środki zebrane podczas tej inicjatywy zostały przeznaczone na potrzeby statutowe Fundacji, w tym finansowanie nierefundowanego przez NFZ leczenia dzieci i młodzieży przez pierwsze 3 miesiące leczenia. W ubiegłym roku natomiast zaangażowaliśmy do wspólnego niesienia dobra finalistki popularnego kulinarnego show dla dzieci – MasterChef Junior, które stworzyły słodkie upominki dla pacjentów przebywających w Klinice Onkologii i Chirurgii Onkologicznej Dzieci i Młodzieży Instytutu Matki i Dziecka w Warszawie. W tym roku natomiast, z okazji Dnia Dziecka, zespół Maczfit odwiedził pacjentów Instytutu na wspólne pieczenie słodkości.

Jak współpracujecie tym razem? Czy w pomoc będą zaangażowani też klienci?

W ramach współpracy, poza organizacją i koordynacją kampanii, przekażemy na konto Fundacji 5 zł z każdego zamówienia złożonego przez klientów do 23 grudnia. Natomiast zachęcamy naszych klientów przez różne kanały do tego, by zdecydowali się na regularny przelew na stronie: Zostań Herosem… na lata! | zrzutka.pl, bo każda, nawet najmniejsza pomoc może zdziałać wiele dobrego Na Cały Rak.

Rozmawiała Magdalena Wilczak

Aleksandra Samociuk – PR & Social Media Manager. Od blisko 2 lat PR & SM Manager w Maczfit, gdzie odpowiada za komunikację zewnętrzną i wewnętrzną firmy. Poprzednio związana z branżą kosmetyczną, gdzie pełniła rolę PR Managera w Avon. Swoje doświadczenie zdobywała także w wiodących agencjach PR, m.in. w Hill & Knowlton Strategies. Pracowała dla takich marek jak Coca-Cola, Wyborowa Pernod Ricard, Mondelez Polska, 3M Poland, Max Premium Burger czy Grupa Żywiec.


Więcej materiałów w podobnej tematyce przeczytasz TUTAJ.