Livingston, firma specjalizująca się w wypożyczaniu sprzętu informatycznego i multimedialnego, poszerza swoją ofertę o wynajem info-kiosków. Nowa usługa skierowana jest przede wszystkim do agencji reklamowych i eventowych oraz wystawców indywidualnych, którzy chcą zapewnić większą atrakcyjność i interaktywność w kontakcie z klientem podczas targów oraz wszelkiego rodzaju imprez. Jedną z pierwszych firm, która skorzystała z oferty była agencja reklamowa Peppermint.
Agencja reklamowa Peppermint zdecydowała się na wyjęcie 10 kiosków multimedialnych w związku z organizacją imprezy dla jednego ze swoich klientów. Zostały one wykorzystane do aktywizacji uczestników, którzy mogli interaktywnie brać udział w quizie i układaniu puzzli wyświetlających się na ekranach. Uczestnicy korzystali z urządzeń przy pomocy czytników kodów kreskowych, które skanowały specjalnie przygotowane karty.
– Oczekiwania naszego klienta były jasne. Mieliśmy zorganizować konkurs dla uczestników. Chcieliśmy aby interaktywnie wzięli oni udział w zabawie, dlatego zdecydowaliśmy się na użycie kiosków multimedialnych. Zakup tych urządzeń nie wchodził w grę z racji ich wysokiej ceny. Po wnikliwej analizie rynku, zdecydowaliśmy się na wynajem urządzeń od firmy Livingston, która oferowała najlepsze warunki transakcji – mówi Justyna Steblecka, Production Specialist z agencji Peppermint
Zastosowanie kiosków informacyjnych w branży prezentacyjnej i eventowej jest bardzo szerokie. Mogą one pełnić funkcje informacyjne lub działać jako interaktywne punkty do prezentacji wybranych treści. Stanowią również stacjonarne centra rozrywki multimedialnej i zapewniają dostęp do Internetu. Wszystkie funkcje oraz oprogramowanie może być dostosowywane indywidualnie do potrzeb klienta.
– Projekt stanowił szczególne wyzwanie ze względu na trudny dostęp do tego typu sprzętu oraz konieczność kompleksowej obsługi związanej z dostawą i odbiorem urządzenia. Ze względu na złożoność projektu po stronie klienta, który wymagał transportu info-kiosków po całej Polsce oraz zainstalowania na nich specjalnego oprogramowania, zamówienie zostało uzgodnione i złożone 14 dni przed dostawą. Livingston zapewnił wsparcie techniczne zarówno w fazie ustalania zamówienia, jak również podczas eksploatacji kiosków – mówi Marek Straszak odpowiedzialny za rozwój firmy Livingston w Polsce.
Livingston jest liderem europejskiego rynku wynajmu sprzętu IT. Oferta firmy obejmuje komputery osobiste i stacjonarne, serwery, macierze dyskowe a także projektory, ekrany oraz inne urządzenia potrzebne do organizacji zarówno małych projektów, jak i dużych konferencji i przedsięwzięć obejmujących kilka tysięcy osób. Firma zatrudnia ponad 250 osób skupionych w 9 europejskich oddziałach, które prowadzą działania w ponad 100 krajach na całym świecie. Roczne obroty firmy szacowane są na 86 mln Euro. Livingston współpracuje m.in. z takimi producentami, jak: Fujitsu Siemens Computers, HP, Dell, IBM, Lenovo, NEC, Samsung, Sanyo, Sun.
Podstawową cechą oferty Livingston jest wyjątkowa elastyczność, która z jednej strona pozwala na błyskawiczny wynajem najbardziej wyrafinowanego sprzętu IT, jak i prostych rozwiązań biurowych. Klientami Livingston są między innymi dostawcy oprogramowania (SAP, Oracle, Sybase), integratorzy IT, organizatorzy imprez i konferencji, banki, firmy ubezpieczeniowe i telekomunikacyjne (Telekom, Ericsson, Alcatel) a także przemysł samochodowy i lotniczy oraz wiele innych. Livingston zapewniał m.in. sprzęt informatyczny w trakcie takich prestiżowych wydarzeń, jak Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej 2006, CeBit, czy Światowy Dzień