Logo

Marketing MIX

Ponad 110 jurorów 17. edycji konkursu Effie Awards

Ponad 110 Jurorów Effie Awards pod przewodnictwem Anny Jakubowski, Dyrektor Generalnej Coca-Cola Poland Services odpowiedzialnej za Polskę oraz kraje bałtyckie oceni kampanie zgłoszone do konkursu pod kątem efektywności działań komunikacyjnych i osiąganych dzięki nim wyników biznesowych. Dla najlepszych nagrody Effie Awards zostaną wręczone 24 października podczas uroczystej gali w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie.

12 maja 2016 odbyło się pierwsze spotkanie Jury Effie 2016. Główna Przewodnicząca Jury, Anna Jakubowski, Dyrektor Generalna Coca-Cola Poland Services, w swoim przemówieniu powitalnym powiedziała do zgromadzonych jurorów: „Szukajcie takich case’ów, które eksplorują nowe terytoria i podejmują ryzyko. Szukajcie tych, które pokazują potęgę integracji i łamią stereotypy myślenia. Nagradzajcie magię, która dzieje się, gdy klient i agencja łączą siły wielu kompetencji.”
Tegoroczne Jury Effie Awards podzielone jest na siedem grup eksperckich. Każda z nich ocenia inne kategorie konkursowe. Pracami każdej z grup kierują Przewodniczący Grup. Tą rolę Komitet Organizacyjny Effie wraz z Organizatorem powierzyli w tym roku siedmiu doświadczonym praktykom, ekspertom i autorytetom w szeroko rozumianej branży komunikacji marketingowej.

Małgorzata Lubelska, Dyrektor Marketingu/Członek Zarządu Grupy Żywiec poprowadzi grupę oceniającą kategorie Napoje alkoholowe, Napoje bezalkoholowe, Żywność. Arkadiusz Gwizdek, Dyrektor Marketingu w Amica oceniać będzie kategorie Artykuły nieżywnościowe, Dobra konsumenckie, Leki i suplementy diety, Uroda i pielęgnacja. Grupa Renaty Wasiak-Sosnowskiej, CEO Havas Media oceni Brand experience, Edukację społeczną i kampanie CSR, Media, kulturę i rozrywkę, Pro bono, Promocję miejsc. Bartosz Dobrzyński, Dyrektor Marketingu/ Członek Zarządy w Play stanie na czele grupy omawiającej Bankowość, Motoryzację, Telekomunikację, Ubezpieczenia i inwestycje. Agnieszka Sora, Dyrektor Zarządzająca/Członek Zarządu, GfK Polonia oceni kategorie Launch, Long term marketing excellence. Grupa szósta pod przewodnictwem Michała Wolniaka, Chief Strategy Officer, VML Poland oceni kategorie E-commerce, Retail, Technology&innovation, Usługi. Grupa jurorska pod kierownictwem Grzegorza Markowski, Partnera w CPC będzie oceniać kategorie Branded content, Business-to-business, Limited budget.

Wśród jurorów znajdują się specjaliści z dziedziny komunikacji marketingowej z branż odpowiadających kategoriom konkursowym. Do jury zostali zaproszeni przedstawiciele reklamodawców, agencji komunikacji marketingowej, mediów i instytutów badawczych, działów zakupów oraz niezależni eksperci. Pełna lista jurorów dostępna jest na stronie www.effie.pl.

– Effie Awards to rzadka przyjemność poznania ludzi, którzy są jednocześnie kreatywni i zorientowani biznesowo. Niezależnie od tego, przy którym biurku siedzą na co dzień, zgromadzeni w jednej przestrzeni mają wielką siłę oddziaływania: Effie tworzy nowe standardy i pokazuje, że poszukiwanie efektywności przynosi efekty w wielu wymiarach. Gala Effie Awards to jedyna okazja, aby skojarzyć wybitne pomysły z nazwiskami, twarzami, nazwami agencji. To są przecież ludzie, których codzienna praca autentycznie zmienia rynek – mówi Małgorzata Lubelska, Dyrektor Marketingu w Grupie Żywiec, przewodnicząca 1 grupy jury.

Jurorzy ocenią zgłoszone projekty w trzech etapach. Najpierw podczas wspólnej analizy zgłoszeń, następnie w głosowaniu online oraz finalnie na obradach, gdzie następuje wybór nominacji i przyznanie nagród. W ocenie kampanii kierować się będą kryteriami podzielonymi na 4 obszary: wyzwanie strategiczne i przyjęte cele, idea komunikacyjna, rozwinięcie idei w działania reklamowe oraz efekty komunikacji.

Konkursu Effie Awards organizowany w Polsce przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR nagradza efektywność działań komunikacyjnych marek, które przekładają się na ponadprzeciętne wyniki w biznesie.

Kampanie do konkursu można zgłaszać w 2 terminach: do 20 maja oraz do 31 maja.

www.effie.pl

KL