Gadżety reklamowe Nie można robić biznesu tylko tu i teraz – o ekologii w...

Nie można robić biznesu tylko tu i teraz – o ekologii w sektorze gadżetów reklamowych

0
gadżetów reklamowych

Produkcja i logistyka mają ogromne znaczenie dla płynności funkcjonowania firm, ale nie tylko. Decyzje zapadające w wielu organizacjach w dużym stopniu wpływają również na środowisko. Wiedza na temat społecznej odpowiedzialności biznesu rośnie i nie jest też dziś obca producentom gadżetów reklamowych. Co o ekologicznym podejściu mówią firmy?

Odpowiedzialność wielowymiarowa: surowce, certyfikacja i produkcja

Wraz ze wzrostem świadomości na temat ekologii coraz więcej firm świadomie włącza się w działania mające na celu wspieranie środowiska naturalnego. – Czujemy się odpowiedzialni za to, co jedzą i czym oddychają nasze dzieci, stale myśląc o tym, jaka będzie przyszłość kolejnych pokoleń. Nie można robić biznesu tylko tu i teraz – komentuje Anna Garmada, CEO Slodkie, firmy produkującej słodycze reklamowe.

Odpowiedzialność powinna być wpisana w DNA marki, a nie traktowana wybiórczo. W branży gadżetów reklamowych niezwykle istotny jest obszar pozyskiwania surowców i produkcji. Mam przekonanie, że powinniśmy grać do jednej bramki z naturą. Jak to robić? Coraz więcej odpowiedzialnych firm stawia dziś na przykład na certyfikację. – Mogę zdradzić, że w sektorze czekoladowych słodyczy reklamowych dużą uwagę zwraca się na zrównoważone uprawy kakaowców czy etyczne praktyki na plantacjach. Decydujemy się więc na współpracę z firmami, które mogą nam zagwarantować to podejście w postaci certyfikacji, w tym na przykład Cocoa Horizons – komentuje Anna Garmada.

Jeśli mowa o gadżetach reklamowych, nie sposób pominąć całego procesu pakowania produktów. Wielu organizacjom reprezentującym proekologiczne podejście przyświeca myśl redukcji materiałów nieprzyjaznych środowisku na rzecz poszerzania oferty o opakowania z folii biodegradowalnej bądź papieru pochodzącego z recyklingu.

– Z wielką dumą mogę przyznać, że jako jedyni w Polsce przeszliśmy audyt, otrzymując certyfikat FSC® świadczący o odpowiedzialnym podejściu do gospodarki leśnej. A jeśli mowa o lasach, nie mogłabym nie wspomnieć o naszym najnowszym projekcie, czyli współpracy z Fundacją Las na Zawsze. Od tego roku za każde złożone zamówienie sadzimy 1 metr kwadratowy lasu – dodaje Anna Garmada.

Zmiana patyczków do lizaków z plastikowych na papierowe, odzyskiwanie ciepła wytwarzanego w trakcie produkcji czy stosowanie technologii umożliwiającej ograniczenie zużycia wody – to tylko przykłady działań, które realizują firmy produkujące gadżety reklamowe, w tym m.in. warszawska spółka Slodkie.

Zieloni przewoźnicy dla lepszej przyszłości

Produkcja to jednak nie wszystko. Kolejną ważną odnogą działalności firm jest logistyka. W tym aspekcie warto zwrócić szczególną uwagę na łańcuch dostaw oraz na outsourcing usług transportowych. Część firm kurierskich dystrybuujących gadżety reklamowe wykorzystuje pojazdy z napędem ekologicznym bądź samochody niskoemisyjne. Na rynku znaleźć można również podmioty inwestujące w rozwój alternatywnych paliw oraz w zaawansowane technologie umożliwiające użytkowanie energii odnawialnej. – Działania te służą zmniejszeniu emisji dwutlenku węgla. Nasza firma w pełni świadomie współpracuje wyłącznie z wybranymi dostawcami reprezentującymi podejście ekologiczne, zgodne z ideą stojącą za marką Slodkie. Dumnie nazywamy ich zielonymi przewoźnikami – komentuje Anna Garmada.

Wśród nich jest m.in. DPDgroup, będące partnerem programu ONZ #Worldstodolist na rzecz Globalnych Celów Zrównoważonego Rozwoju, czyli „listy rzeczy do zrobienia” służących dobru planety i społeczności. Kolejny partner firmy Slodkie podaje zaś, że: dzięki rozległej sieci alternatywnych lokalizacji odbioru i nadania UPS, w połączeniu z technologią optymalizacji trasy, kurier zmniejsza liczbę postojów, co zmniejsza zużycie paliwa i emisję spalin.

Wybór odpowiedzialnych podwykonawców z szerokiej palety dostawców jest dziś w zasięgu wielu firm. Nie wszystkie jednak zdają sobie sprawę, że nawet ich drobne wybory mogą wspomóc środowisko lub jemu zaszkodzić. Każda podjęta decyzja danej organizacji wiąże się z odpowiedzialnością za siebie i innych. – Analizując głębiej cały proces dostaw, dochodzimy do wniosku, że przewoźnicy stanowią jedną z kluczowych grup naszych podwykonawców. W skali roku, dowożąc nam surowce i rozwożąc produkty do klientów, pokonują tysiące kilometrów – dodaje Anna Garmada.

Odpowiedzialność za środowisko w coraz większym stopniu cenią również osoby zamawiające gadżety reklamowe. Miejmy nadzieję, że ich postawa będzie kolejnym motorem do zmian w trosce o lepszą przyszłość naszej planety.

Przypominamy wywiad z Anną Garmadą TUTAJ.