Trade marketing 25-lecie polskiego oddziału Tetra Pak

25-lecie polskiego oddziału Tetra Pak

108
0

Polski oddział Tetra Pak został założony w 1990 roku i od tego czasu osiągnął wielki sukces. Znajomość warunków panujących na lokalnym rynku, szeroki asortyment oferowanych opakowań, urządzeń i usług oraz bliska współpraca z klientami zaowocowały dynamicznym rozwojem firmy w Polsce.

W ciągu ostatnich 25 lat firma się rozrosła – od 4 pracowników i kilku klientów w 1990 roku do około 400 pracowników i ponad 100 klientów w 2015 roku – i nadal rośnie. Ponad 20 miliardów litrów produktów zapakowanych w około 24 miliardy opakowań Tetra Pak zostało sprzedanych w Polsce w latach 1990-2014 (w samym 2014 roku było to niemal 1,5 miliarda opakowań).

– W tym roku świętujemy 25 lat naszej obecności w Polsce. Przez ten czas z radością obserwowaliśmy sukcesy naszych polskich klientów. Jesteśmy zaszczyceni, że mogliśmy w części przyczynić się do nich i dzięki wieloletniemu, globalnemu doświadczeniu w przetwarzaniu i pakowaniu żywności staliśmy się zaufanym partnerem polskich producentów – mówi Małgorzata Kołton, dyrektor generalny Tetra Pak Polska, Czechy, Słowacja i Węgry.

Kartony Tetra Pak w sektorze branży spożywczej

W Polsce, podobnie jak na świecie, Tetra Pak rozpoczął swój rozwój od sektora mleczarskiego. Instalacje Tetra Pak pojawiały się już wcześniej w polskich zakładach produkcyjnych, jednak prawdziwa rewolucja na polskim rynku mleczarskim dokonała się w 1995 roku, kiedy pojawiło się pierwsze markowe mleko UHT „Łaciate” w jednym z najbardziej rozpoznawalnych opakowań firmy Tetra Pak – kartonie Tetra Brik® Aseptic. Obecnie 8 na 10 opakowań mleka UHT to opakowania Tetra Pak.

Tetra Pak rozpoczął współpracę z sektorem przetwórstwa owocowo-warzywnego w 1989 roku, uruchamiając w zakładach Hortex w Skrzyńsku k. Przysuchy pierwszą w Polsce linię napełniającą wykorzystującą opakowania Tetra Brik® Aseptic do aseptycznego pakowania soków. Obecnie ponad 130 marek z segmentu soków, nektarów i napojów jest pakowanych w opakowania kartonowe Tetra Pak. Ogółem kartony mają ponad 70% udział w rynku soków.

Dzisiaj w kartony pakuje się także zupy, przeciery na bazie pomidorów oraz warzywa dotąd pakowane w słoiki i puszki. Kartony są bardzo popularne w polskiej branży spożywczej, gdyż lepiej niż inne opakowania zapewniają wysokie bezpieczeństwo produktu. Są także wygodne, lekkie, poręczne i nietłukące.

Funkcjonalnie, ekologiczne systemy i technologie

Tetra Pak to jednak nie tylko opakowania, ale również nowoczesne, wydajne i ekonomiczne systemy do przetwarzania żywności płynnej oraz produktów z cząstkami: membrany, wirówki, homogenizatory, urządzenia do ciągłej i szarżowej produkcji przetworów na bazie pomidorów, kompletne linie do produkcji lodów, a także urządzenia do produkcji napojów gazowanych i kosmetyków. W 2015 roku Tetra Pak zwiększył swoje zaangażowanie w polski rynek poprzez nabycie Obram S.A., wiodącego dostawcy rozwiązań z dziedziny technologii i urządzeń do produkcji sera, działającego w Polsce, Rosji, na Białorusi i w wielu innych krajach Europy Wschodniej.

Tetra Pak, jako lider, czuje się także odpowiedzialny za środowisko naturalne krajów, w których działa. W 2000 roku współtworzył pierwszą Organizację Odzysku Rekopol S.A., której celem jest wspieranie polskich producentów żywności w wypełnianiu prawnych wymogów dotyczących recyklingu. W 2007 roku należał do sygnatariuszy „Dobrowolnego Porozumienia na rzecz rozwoju systemu zbierania i recyklingu odpadów opakowaniowych po kartonach do płynnej żywności”. Do realizacji celów Dobrowolnego Porozumienia powołano Program REKARTON. W 2011 roku Tetra Pak, wraz z największymi producentami opakowań kartonowych, powołał Fundację ProKarton, która ma na celu promocję kartonów jako nowoczesnych i przyjaznych środowisku opakowań, a także edukację ekologiczną, zwłaszcza dotyczącą gospodarki zużytymi kartonami po napojach.

– Cieszymy się z rozwoju polskiego przemysłu spożywczego, ale nie zamierzamy spocząć na laurach. Z myślą o przyszłości pracujemy nad kolejnymi innowacjami, nowymi generacjami opakowań i jeszcze doskonalszymi technologiami przetwórczymi. Naszym celem jest tworzenie funkcjonalnych, przyjaznych dla środowiska, ekonomicznych i efektywnych rozwiązań. Dużo uwagi poświęcamy ciągłemu rozwojowi naszego zespołu, aby nasi klienci byli wspierani przez najwyższej klasy specjalistów. Chciałabym podziękować naszym klientom za zaufanie, którym nas obdarzyli. Mamy nadzieję, ze pozostaniemy ich zaufanym partnerem na wiele kolejnych lat –  podkreśla Małgorzata Kołton

www.tetrapak.pl

JK