Marketing MIX Koral & Friz i Ekipa podbijają rynek

Koral & Friz i Ekipa podbijają rynek

781
0
  • Lody „Ekipa” sprzedają się co najmniej 300% lepiej niż jakiekolwiek wcześniejsze nowości produktowe w przeszło 40-letniej historii firmy Koral.
  • Nieprawdopodobny popyt na lody „Ekipa”, zwłaszcza ze strony dzieci i młodzieży, niejako „zmusił” firmę Koral do uruchomienia dodatkowej linii produkcyjnej.
  • „Lody Ekipa stały się towarem deficytowym, limitowanym” tak na swoim kanale YouTube mówi Friz.

Koral, polski producent lodów, w nowym sezonie przygotował prawdziwą niespodziankę dla swoich konsumentów. Wspólnie z najpopularniejszymi w Polsce Youtuber’ami, prowadzącymi kanał „Ekipa”, stworzył sorbetową linię lodów pod tą samą nazwą.

 Dlaczego Ekipa?

Ekipa to grupa czołowych polskich Youtuber’ów, prowadząca cykl oryginalnych materiałów wideo na platformie YouTube. Pomysłodawcą projektu i założycielem Ekipy jest Karol Friz Wiśniewski, którego kanał z lifestylowymi filmami śledzi ponad 4 miliony subskrybentów, a pojawiające się na nim materiały osiągają zawrotną liczbę wyświetleń – bywa, że nawet ponad 50 milionów.

Nic więc dziwnego, że Koral zdecydował się na współpracę właśnie z Ekipą. Lody szeroko promowane przez Friz’a i pozostałych Youtuber’ów we wszystkich kanałach Social Media stały się hitem sieci i ulubionym przysmakiem młodzieży.



Lody stworzone we współpracy z Youtuberami

W zamyśle współpraca z Ekipą miała polegać na działaniach promujących lody z asortymentu marki Koral. Spotkania z Youtuber’ami nasunęły jednak pomysł, aby rozszerzyć wspólne działania i zaangażować członków Ekipy do opracowania niepowtarzalnych lodów, z którymi będą się całkowicie utożsamiali.

– Lody „Ekipa” stanowią doskonały przykład na kompletność produktu zarówno w sferze sprzedażowej, jak i marketingowej – są one maksymalnie dopracowane pod względem smaków, formy, ceny, dodatków czy też działań handlowo-reklamowych – mówi o produkcie Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu Koral.

Hit sprzedażowy

„Lody Ekipy stały się towarem deficytowym, limitowanym” tak w jednym z filmików na swoim kanale YouTube mówi Friz. Odnosi się w ten sposób do pytań fanów, gdzie można zakupić lody Ekipy.

Produkty okazał się hitem sprzedażowym, który rozchodzi się tak szybko, że ciężko jest go znaleźć w sklepach.

– Nieprawdopodobny popyt na lody „Ekipa”, zwłaszcza ze strony dzieci i młodzieży, niejako „zmusił” firmę Koral do uruchomienia dodatkowej linii, która już od przyszłego tygodnia wydatnie zwiększy moce produkcyjne. Zamówienia lawinowo napływają z całej polski, zarówno ze strony sieci handlowych, jak i niezależnych punktów sprzedaży – dodaje Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu Koral.

Na forach pojawiają się pytania o to, gdzie można kupić lody Ekipy, inni Youtuberzy, wrzucają do Social Mediów relacje z zakupów lodów Friza w sklepie, a na serwisach aukcyjnych wystawiane zostały puste opakowania po lodach Ekipy w cenie od 20 do nawet kilkuset tysięcy złotych.

– Szał na lody „Ekipa” przerósł nasze najśmielsze oczekiwania – lody sprzedają się co najmniej 300% lepiej niż jakiekolwiek wcześniejsze nowości produktowe w przeszło 40-letniej historii tej firmy. Koral posiada zamówienia już na miesiąc do przodu, a mamy dopiero kwiecień, pogoda wciąż daleka od oczekiwań, a sam sezon lodowy dopiero się rozkręca. Dodatkowo pandemia nie ułatwia działań logistyczno-produkcyjnych, jednak dzięki bezcennemu, kilkudziesięcioletniemu doświadczeniu w tej arcytrudnej branży, firma zabezpieczyła sobie niezbędne surowce i komponenty, które w znakomitej większości zostały opracowane i dedykowane stricte pod tę linię lodów – warto tutaj szczególnie wspomnieć o innowacyjnym cukrze strzelającym czy też oryginalnej polewie „balonowej” – podsumowuje Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu Koral.