Logo

Marketing MIX

Top trendy w reklamie wideo na 2023 rok

autor: storyset Freepik

Marketing wideo stał się nieodzowną częścią efektywnej strategii. W ubiegłym roku aż 86 proc.[1] firm korzystało z treści wideo w celu zwiększenia świadomości marki, dotarcia do nowych odbiorców i konwersji leadów. Channel Factory, globalna platforma technologiczna wspierająca działania reklamowe marek na platformie YouTube prognozuje, jakie trendy będą obecne w reklamie wideo w 2023 roku, jakimi działaniami zdobyć przewagę konkurencyjną oraz jak zoptymalizować treści pod kątem preferencji konsumentów.

Współcześni konsumenci oglądają dziś więcej[2] filmów niż kiedykolwiek i coraz częściej polegają na treściach wideo, aby dowiedzieć się o produktach i markach. Przedstawione przez Channel Factory trendy to kierunek, w którym marki powinny podążać w kwitnącym krajobrazie wideo.

Transkrypcja dźwięku

Jedną z nowości w reklamie wideo jest optymalizacja treści pod kątem cichego oglądania. Według ostatnich badań branżowych, aż 85 proc.[3] użytkowników odtwarza filmy z wyłączonym dźwiękiem, ponieważ treści przeglądają w trakcie podróży. Zmieniające się zachowania i preferencje użytkowników podczas przeglądania wideo powodują, że w rezultacie platformy społecznościowe, takie jak: YouTube, Instagram i Tiktok, wprowadzają funkcje transkrypcji dźwięku.

Aby utrzymać zaangażowanie użytkowników w 2023 roku, marki powinny zoptymalizować materiały wideo do cichego oglądania, wykorzystując w tym celu napisy i instrukcje ekranowe. Przygotowanie filmów do odtwarzania bez dźwięku może również pomóc markom zapewnić bardziej przyjazne doświadczenie dla konsumentów i sprawić, że treści będą dostępne dla szerszej publiczności.

Różnorodność przekazów

W tym roku możemy spodziewać się również zmiany zachowań reklamodawców w kontekście bardziej świadomego podejścia do przekazów – rodzaju treści, twórców (różnorodnych i integracyjnych) czy tematyki (wokół zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska). Dane pokazują, że aż 60 proc.[4] konsumentów jest zainteresowanych zakupem od marek, które promują zróżnicowaną tematykę, a także wspierają wartości, z którymi utożsamiają się użytkownicy.

W 2023 roku podejście to będzie korzystne nie tylko dla reklamodawców, ale także dla branży mogącej usłyszeć zróżnicowane głosy.

CTV

Serwisy streamingowe podążają w ślad za Netflixem i wprowadzają subskrypcje wspierane reklamami co sprawia, że telewizja hybrydowa ma szansę stać się największym przewodnikiem dla reklamy.

Wyjątkową pozycję, jako “nowa” platforma zrodzona w erze cyfrowej ma YouTube – jedno z najbardziej znanych i najczęściej[5] oglądanych środowisk OTT. Dzięki treściom zarówno krótko- i długoformatowym, które przykuwają uwagę użytkowników, platforma zwiększa interaktywność i zaangażowanie odbiorców.

Krótkie formaty wideo, a social media

Media społecznościowe od zawsze zapewniały reklamodawcom bardzo dopasowaną publiczność, wysoki poziom zaangażowania, a co za tym idzie wysoki wskaźniki interakcji. Facebook, YouTube i Instagram są dziś w czołówce[6] platform, z których konsumenci korzystają i przewidują korzystać również w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

Oczekuje się, że w 2023 roku marki – za pośrednictwem TikToka, YouTube Shorts i Instagram Reels – będą wykorzystywać krótkie materiały wideo do tworzenia autentycznych, inspirujących i edukacyjnych treści dla swoich odbiorców.

Treści generowane przez użytkowników

Aż 93 proc.[7] użytkowników uważa, że UGC (User-generated content), czyli treści, takie jak referencje czy recenzje związane z marką i udostępniane przez samych klientów są pomocne przy podejmowaniu decyzji zakupowych – zapewniają one autentyczność i personalizację, której użytkownicy szukają w treściach.

Marki współpracujące z klientami, powinny zachęcać ich do udostępniania treści wideo na swoich kanałach mediów społecznościowych. W dłuższej perspektywie content generowany przez klientów może pomóc w budowaniu zaufania[8] i lojalności konsumentów.

Live streaming & social commerce

Live streaming, to trend, który konsekwentnie rozwija się od czasów pandemii COVID-19, kiedy marki szukały sposobów na połączenie się z użytkownikami-konsumentami. Dzięki formatom dostępnym na platformach społecznościowych, mogą one podejmować z użytkownikami interakcje w czasie rzeczywistym, również dokonując prezentacji swoich produktów (social commerce).

Dzięki relacjom na żywo, marketerzy mogą wzmocnić relacje z klientami, zwiększyć świadomość i dotrzeć do nowych odbiorców.

[1] https://www.wyzowl.com/video-marketing-statistics/#:~:text=86%25%20of%20businesses%20use%20video%20as%20a%20marketing%20tool.&text=A%20huge%20proportion%20of%20marketers,part’%20of%20their%20marketing%20strategy.

[2] https://channelfactory.com/video-consumption-trends/

[3] https://www.google.com/url?q=https://www.hypebot.com/hypebot/2021/10/85-watch-your-videos-with-the-sound-off-plus-what-you-can-do-about-it.html&sa=D&source=docs&ust=1678785404412937&usg=AOvVaw0HdA4MDp61Kz3Vf1DTeKsZ

[4] https://channelfactory.com/consumer-sentiment-and-conscious-advertising/

[5] https://www.comscore.com/Insights/Blog/Special-Feature-YouTubes-Evolution-in-the-OTT-Streaming-Landscape

[6] https://sproutsocial.com/insights/index/

[7] https://www.dotcentric.co.uk/news-and-insight/ugc-customer-experience/#:~:text=93%25%20of%20customers%20believe%20user%2Dgenerated%20content%20is%20very%20helpful%20when%20making%20a%20purchasing%20decision.

[8] https://www.socialmediatoday.com/news/survey-reveals-that-ugc-can-drive-improved-trust-and-loyalty-for-ecommerce/606801/


Więcej newsów w podobnej tematyce można przeczytać TUTAJ.