Logo

Marketing MIX

Zrzuć ciężar z głowy – ruszyła kampania społeczna marki Mobile Vikings i Fundacji Nie Widać Po Mnie

Społecznościowy operator komórkowy – Mobile Vikings – we współpracy z Fundacją Nie Widać Po Mnie startuje z kampanią społeczną Zrzuć ciężar z głowy. Jej głównym celem jest zwrócić uwagę na stygmatyzację depresji wśród mężczyzn. Mobile Vikings chce zachęcić również do rozmowy o emocjach oraz do skorzystania z pomocy psychologicznej.

23 kwietnia 2025 roku Mobile Vikings rozpoczął kampanię społeczną Zrzuć ciężar z głowy. Kampania adresowana jest do mężczyzn w wieku 25-45 lat, którzy zbyt mało uwagi poświęcają kwestii zdrowia psychicznego. Operator poprzez kampanię próbuje walczyć ze stereotypami kulturowo-płciowymi, według których mężczyzna nie powinien okazywać słabości.

Centralnym elementem kampanii jest dedykowany landing page. Operator przygotował również spot wraz z sesją zdjęciową, akcję promująca kampanię w mediach drukowanych, online oraz w przestrzeni publicznej, a także podcast „Zestaw siłacza” do nabycia w Viking Store – sklepie dla użytkowników sieci Mobile Vikings.

  • Dedykowany landing page zawiera interaktywną sekcję, której celem jest zachęcić użytkowników do dzielenia się emocjami i wsparcia osób z problemami, rozpoczęcia realnego dialogu.
  • Spot wraz z sesją zdjęciową zrealizowano w jednej z wrocławskich siłowni. Jego głównym przekazem jest: Po co dźwigać samemu? Lepiej pogadać. Zrzuć ciężar z głowy.

  • Kampanię wspiera reklama outdoor oraz specjalny odcinek podcastu Przemysława Górczyka, który swoją premierę będzie miał 27 kwietnia 2025 roku w serwisach YouTube oraz Spotify. Gościem odcinka będzie dr Maciej Klimczak, psychiatra i seksuolog.
  • W sklepie operatora Viking Store, w którym walutą są GB, użytkownicy będą mogli nabyć zestaw siłacza, na który składać będzie się m.in. ręcznik z hasłem „Chłopaki nie płaczą”.

Główny etap kampanii potrwa miesiąc.

Frank Bekkers, CEO Mobile Vikings, powiedział: – Użytkownicy Mobile Vikings są zawsze w centrum naszego zainteresowania. Jesteśmy społecznościowym operatorem komórkowym i jest to nasze zobowiązanie. Szalupy Ratunkowe to projekt szczególny, który nadaje naszym działaniom jeszcze większy sens. Jestem niezwykle dumny ze współpracy z Fundacją Nie Widać Po Mnie. Ufam, że dzięki temu partnerstwu przyczynimy się do zahamowania tych strasznych statystyk dotyczących skutków problemów psychicznych wśród mężczyzn.

– Współpraca z operatorem komórkowym przy takim projekcie to rzecz na pewno niecodzienna. Jednak w Fundacji jesteśmy przekonani, że jest to ta droga, która pozwoli skutecznie nagłośnić problem, a przez to – mam nadzieję – zahamować rosnącą liczbę prób samobójczych podejmowanych przez mężczyzn – podsumowała Urszula Szybowicz, prezeska Fundacji Nie Widać Po Mnie.


Więcej newsów z branży TUTAJ.