Aktualności Nie wszyscy stoją z założonymi rękoma | Tomasz Przewoźnik

Nie wszyscy stoją z założonymi rękoma | Tomasz Przewoźnik

53
0

O sytuacji na rynku artykułów promocyjnych, nowych wyzwaniach i akcji „Marketing w czasie kryzysu – inwestować czy ciąć” rozmawiamy z Tomaszem Przewoźnikiem z grupy Pozytywnie Promocyjni.

Jak oceniacie obecną sytuację na szeroko rozumianym rynku gadżetów reklamowych?

Nie ma co ukrywać, że popyt na gadżety reklamowe zmalał. Większość firm, zarówno producentów jak i agencji reklamowych zanotowało spadek zamówień. Nie oznacza to jednak, że wszyscy stoją z założonymi rękoma. Każdy stara się odnaleźć w tej nowej rzeczywistości i po prostu radzić sobie najlepiej jak potrafi. Jedni ratują się sprzedażą produktów – jak ja je nazywam – pandemicznych (maseczki, rękawiczki, płyny czy żele antybakteryjne), inne firmy koncentrują się na działaniach online, a jeszcze inny przygotowują grunt pod kątem kolejnych miesięcy, kiedy sytuacja będzie powoli wracać do normy.

Na czym koncentrują się teraz Wasze działania?

My mamy jasno rozpisane działania na najbliższych kilka miesięcy. I paradoksalnie pracy jest bardzo dużo. Mamy teraz możliwość skupienia się na rzeczach, na które w normalnej sytuacji nie było czasu, albo było permanentnie odkładane na później. Mamy nadzieję, że przyniesie to wymierne efekty. Staramy się apelować do marketerów, a nawet bardziej do firm i osób nimi zarządzających, aby zadały sobie pytanie, czy w tej  – bez dwóch zdań – trudnej dla wszystkich sytuacji, tak drastycznie ograniczać wydatki na marketing, w tym interesujące nas upominki reklamowe. W tym celu jako Pozytywnie Promocyjni przeprowadziliśmy zresztą specjalną akcję informacyjną pt: „Marketing w czasie kryzysu – inwestować czy ciąć”. Budujące jest to, że z naszym sposobem myślenia w tej kwestii zgodziło się mnóstwo firm i stowarzyszeń z szeroko rozumianej branży marketingowej i przyłączyło się do akcji. Wymienię tu chociażby tak znane wydawnictwa jak OOH magazine, Marketer+, Sprawny Marketing, Nowa Sprzedaż, Online Marketing Magazine czy Social Media Manager. Pod całą akcją podpisała się również Polska Izba Artykułów Promocyjnych (PIAP) oraz GJC International, organizator targów Rema Days.

O co apelowaliście w tej akcji?

O zdrowy rozsądek w kontekście podejmowania decyzji odnośnie wydatków marketingowych. Oczywiście firmy znalazły się w nowej sytuacji i muszą się w niej odnaleźć, co z całą pewnością nie jest łatwe. Weszliśmy chyba nieuchronnie w czasy VUCA, o których mówiła i pisała już jakiś czas temu Zuzanna Skalska. Każda firma to inny, osobny przypadek i trudno tutaj o jednoznaczne wskazówki i złoty środek. My jedynie apelowaliśmy – i ciągle to robimy – o myślenie w kategoriach nie wydatków, a inwestycji marketingowych. Jest mnóstwo przykładów firm, które zwiększając wydatki na marketing albo po prostu ich nie  ograniczając w czasie kryzysu, budowały skutecznie swoją przewagę konkurencyjną w niedalekiej perspektywie. Zachęcam zresztą do lektury całej publikacji na naszym blogu www.pozytywniepromocyjni.pl/blog. My w każdym razie – pomimo obecnych problemów i zawirowań rynku – patrzymy optymistycznie w przyszłość. Wszak nazwa Pozytywnie Promocyjni do tego nas zobowiązuje.

Jakich gadżetów – Waszym zdaniem – najbardziej poszukują lub będą poszukiwać marketerzy?

Przede wszystkim produktów o wysokiej jakości. To nie ulega wątpliwości. Zmieniają się trendy, ale moda na jakość po stronie produktu, serwisu czy samej usługi wciąż nie maleje, a nawet zyskuje na znaczeniu. Bardzo nas to cieszy, gdyż w naszej ofercie stawiamy wyłącznie na produkty o wysokiej jakości, produkowane przez firmy będące od kilkudziesięciu lat specjalistami w danej kategorii upominków reklamowych, które w swoim portfolio posiadają znane i cenione przez marketerów marki. Marketerzy cenią sobie współpracę z firmami, które nie tylko oferuję wysokiej jakości produkt, ale także obsługę na najwyższym poziomie. Zaufanie, partnerstwo, uczciwość to wartości, które zyskują na znaczeniu i wierzymy, że to trend, który będzie się utrzymywał przez długi czas. Kwestią wtórną jest jaki gadżet klient wybierze. Czy będzie to modna koszulka, czapka, pendrive, notes, kalendarz, czekoladka, długopis, kubek, torba czy odblask. Ważne, aby produkt spełnił oczekiwania klienta, który będzie chciał wrócić nie tyle do samego produktu, ale do firmy, z którą współpraca była przyjemnością i emanowała pozytywnymi emocjami na każdym jej etapie.

Rozmawiał Robert Załupski.

Pozytywnie Promocyjni to wspólna inicjatywa wiodących producentów branży upominków reklamowych reprezentujących kluczowe  kategorie gadżetów. W ramach jednej platformy internetowej oraz katalogu (drukowanego i w formie elektronicznej) kilkunastu topowych producentów prezentuje ofertę kilkunastu tysięcy wyłącznie najwyższej jakości artykułów promocyjnych.