Logo

Event MIX

WYZWANIA RETAILERÓW: SOCIAL SELLING

Już 28 września br. podczas III Forum Retail Challenge odbędzie się sesja E‑COMMERCE podczas której eksperci będą dyskutować na temat: Social commerce – media społecznościowe jako rosnący kanał sprzedaży!

Bartosz Ratajewski, Ekspert rynku e-commerce: Jaki jest kluczowy element, który ma istotny wpływ na ograniczenie wzrostu social selling w Polsce w ciągu najbliższych dwóch lat?

 

 

Jakub Roskosz, Dyrektor Zarządzający, MOSQUITO: Trudno się nie zgodzić z opinią, że social selling w najbliższych latach przejdzie rewolucję w momencie popularyzacji social
commerce. Umożliwienie zakupów bezpośrednio w aplikacjach (…) z pełnym checkoutem będzie ogromnym ułatwieniem dla
użytkowników, ale też nie lada wyzwaniem dla marketerów. Zmie
-ni to podejście do social media i jeszcze bardziej uzależni sukces
sprzedażowy marek od największych platform. Kluczem będzie
umiejętna adaptacja i timing. (…)

Wirginia Gruszczyńska, Marketing & E-commerce Manager Poland, KAPPAHL: W najbliższych dwóch latach największym zagrożeniem dla wzrostu social sellingu w Polsce może być sam konsument. W czasach internetu i ciągłej personalizacji treści, czujemy się nieustannie monitorowani. Wielu klientów, szczególnie po minionym, pandemicznym roku, wybiera tradycyjną formę interakcji z firmą, powracając do zakupów stacjonarnych.

Aleksandra Szol, Dyrektor E-commerce & Marketingu MODIVO, EOBUWIE: Kluczowym elementem będą postępujące zmiany przepisów dotyczących prywatności w Europie. Te zmiany już widać, a po 6 lipca w Facebooku doszły kolejne, w których nowy mechanizm wyrażania zgody wpływa na rejestrowanie danych o mieszkańcach Europy w aplikacjach internetowych i zewnętrznych za pośrednictwem Facebooka. Doszła również kontrola nad tym, czy inne firmy mogą ustawiać lub odczytywać pliki cookie z ich urządzeń podczas korzystania z produktów Facebooka.

Ewa Tumanow, Industry Head, Retail & eCommerce CEE, FACEBOOK: Gwałtowne przyspieszenie adopcji e-commerce z powodu pandemii Covid-19 zmieniło nasz sposób kupowania online. Nie chodzi już tylko o kwestie użytkowe, ale także odkrywanie nowych
produktów i inspiracje. I właśnie odpowiedź na te zmiany jest największym wyzwaniem (…). Sprzedający muszą się nauczyć, jak na platformach społecznościowych (…) odpowiadać na te nowe potrzeby i dostarczać jak najlepiej dopasowane rekomendacje
produktowe w ramach wygodnego procesu zakupowego.

Sylwia Chada, Dyrektor Generalny, TIK TOK CE: Nie sądzę, aby w ciągu najbliższych dwóch lat cokolwiek mogło zagrozić wzrostowi social selling w Polsce. Udział kanałów digital (w tym platform zrzeszających społeczności) w procesie zakupowym stale rośnie, dlatego obserwując ten trend zdecydowaliśmy się na współpracę z Shopify – globalną platformą e-commerce. Dzięki temu partnerstwu TikTok staje się coraz ważniejszym kanałem dla sprzedawców chcących poszerzać grono swoich odbiorców.

Strona oraz więcej informacji o III Forum Retail Challenge TUTAJ.

OOH magazine jest patronem medialnym wydarzenia.