Złote Spinacze to największy konkurs public relations w Polsce, mający na celu podnoszenie standardów. Poprzez promowanie najlepszych, najbardziej kreatywnych i rzetelnych projektów PR, wspiera profesjonalizm oraz edukację biznesową na temat znaczenia PR dla funkcjonowania firm, instytucji oraz organizacji.
W drugim etapie konkursu, który odbędzie się w listopadzie, Jury zdecyduje o nagrodach. W kategoriach głównych i sektorowych jurorki oraz jurorzy będą mogli przyznać Złote, Srebrne i Brązowe Spinacze, natomiast w trzech kategoriach specjalnych wyłącznie Złote Spinacze. W każdej kategorii nagroda w kolorze złotym może być tylko jedna.
Ponadto przyznany zostanie Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie”, a więc podmiotu, który zdobędzie najwięcej punktów za wszystkie otrzymane nagrody. W celu wyłonienia zwycięzcy, Związek Firm PR, organizator konkursu, przeprowadzi ranking nagrodzonych podmiotów, według punktacji określonej w regulaminie.
Nad poprawnością przebiegu głosowań Jury czuwa firma prawnicza SKP Ślusarek, Kubiak, Pieczyk – partner merytoryczny konkursu.
Laureaci tegorocznej edycji Złotych Spinaczy zostaną poznani podczas uroczystej gali, która odbędzie się 9 grudnia 2024 r.
Poniżej znajduje się pełna lista nominowanych projektów:
Kategorie główne:
1. PR korporacyjny
• Od antywirusa do eksperta cybersecurity. Rozwój marki ESET / Linkleaders, ESET, DAGMA Bezpieczeństwo IT
• Mamy na to dane! Otodom bada mieszkaniowe szczęście Polaków / Linkleaders, Otodom, Polityka Insight, SWPS Innowacje, IQS
• 5G Bardziej – promocja nowego standardu sieci od T-Mobile / 24/7Communication, T-Mobile Polska
2. PR produktu
• Czy AI zabierze nam pracę? Launch „Klasy AI” by Samsung / dfusion communication, Samsung
• Zrobiliśmy to lepiej: PR-owy sukces Burgera Rywala / Havas PR Warsaw, MAX Premium Burgers
• Powrót BELFRA – serialu, który zmienił polską telewizję / Havas PR Warsaw, CANAL+
• „Zawód? Po 50-tce to tylko uczucie” / Agencja Przestrzeń, OLX Polska
3. Issue management i komunikacja kryzysowa
• LPP vs HDR: o znikających miliardach i odzyskanym zaufaniu / Lighthouse, LPP
• „Wchodzę do banku 16:55” – kryzys przekuty w sukces marki / mBank
• Pomoc poszkodowanym z OC / UNIQA Polska
4. Advocacy i Public Affairs
• Ogólnopolski Program Zwalczania Chorób Infekcyjnych / PRCN
• Gdzie jesteś? Gdy znika dziecko gubi się cała rodzina / 38 Content Communication, Agnieszka i Daniel Dymińscy
• Czas na #tantiemyzinternetu! / SFP-ZAPA, czyli Stowarzyszenie Filmowców Polskich – Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych
5. Kampania społeczna
• CZEŚĆ CIAŁO! Ciała prawda o dojrzewaniu / Big Picture, Fundacja Cześć Ciało
• Żałoba 146 rodzin / K+Group, Fundacja Słonie na Balkonie, DDB Warszawa, OMD Poland, Fuse
• Nawet Stańczyk z obrazu Matejki znalazł czas na Dzień na U / Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!, Nationale-Nederlanden, Big Picture, Clear Communication Group, K+Group
6. PR pro bono
• Kampania profrekwencyjna: „To Twój wybór” / OneMulti, Inicjatywa Głos Kobiet
• Gdzie jesteś? Gdy znika dziecko gubi się cała rodzina / 38 Content Communication, Agnieszka i Daniel Dymińscy
• Żałoba 146 rodzin / K+Group, Fundacja Słonie na Balkonie, DDB Warszawa, OMD Poland, Fuse
• Z dwóch stron muru – działania PR wokół wystawy w POLIN / Saatchi & Saatchi, Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, MSL, Prodigious, Zenith, Leo Burnett
7. Employee experience i komunikacja wewnętrzna
• Pamiętaj o okularach ochronnych / ERBUD, Fundacja Szansa – Jesteśmy Razem
• Etex – Nasz Wspólny Dom / WeCom PR, Verbum, 81/82, Etex Poland
• Prosto, prościej, najprościej 🙂 / ING Bank Śląski, MOSQI.TO
8. Event komercyjny
• Międzynarodowe Targi Stomatologiczne KRAKDENT / Targi w Krakowie
• Maraton z Misją od Nationale-Nederlanden / Nationale-Nederlanden, Aponadto
• Akademia Cyberbezpieczeństwa w Mieście ING / Burson, ING Bank Śląski, GONG
9. Event społeczny
• Zastygliśmy na Dworcu Centralnym / Fundacja ERBUD
• NATO x GAMING: pierwszy w historii sojuszu turniej gamingowy / Planet Partners, M&C Saatchi London
• Wielka Wyprawa Maluchów dla Dzieci 2024 / Fundacja Stars4Stars, Stowarzyszenie 126Evolution, Nice1 Agency, TTAge
10. Launch produktu, usługi lub firmy
• EA SPORTS i PROSTO – nowa drużyna wchodzi do gry / monday comms, Electronic Arts
• 3x TAK dla PETfura, czyli jak ujarzmić system kaucyjny / Publicis Consultants, Carrefour Polska
• Szwedzki klimat na drodze / White Bits, Volvo Euro-Kas Katowice
11. ESG, Sustainability i CSR Communications
• Akcja Tron – kampania edukacyjna / WCTron, Apollo 360
• Wielki Test Mobilności Miejskiej 2023 / NBS Communications, Arval Service Lease Polska
• Kampania społeczna „Dom zaczyna się od serca” / K+Group, Pepco
• Fishing For Data / Publicis
12. PR miejsca, miasta lub regionu
• LODZ600 – 600 obrazów na 600-lecie Łodzi / 38 Content Communication, Centrum handlowo-rozrywkowe Manufaktura w Łodzi
• Niepoważni na serio – zmiana komunikacji Teatru Komedia / Północne Centrum Sztuki Teatr Komedia
• Gabinet Porcelanowy – nowa wystawa Zamek Królewski na Wawelu / Zamek Królewski na Wawelu Państwowe Zbiory Sztuki
13. Social media
• Kampania „CZEŚĆ CIAŁO! Ciała prawda o dojrzewaniu” / Big Picture, Fundacja Cześć Ciało, On The Wave
• Czesi oficjalnie z dostępem do morza / PORR
• Influenserzy (Ba!)roku / Altavia Kamikaze + K2
14. Business-to-Business PR
• Opiekun – kompetencje przyszłości / 38 Content Communication, Fundacja Nutricia
• Są biura i jest Studio-nowa definicja przestrzeni biurowych / K+Group, Spółka biurowa Skanska, White Bits
• Palo Alto Networks dla cyberbezpieczeństwa w Polsce / Monday Agencja Komunikacji
15. Komunikacja z rynkiem finansowym
• LPP vs HDR: o znikających miliardach i odzyskanym zaufaniu / Lighthouse, LPP
16. Media relations
• Kosmiczny „game changer” polskich inżynierów / Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa, Polska Agencja Kosmiczna
• #NoShameCoalition / Answear.com, Clue PR
• „Tysiące historii o drugim życiu”. 15-lecie Fundacji DKMS / M&CC, Fundacja DKMS
17. Employer Branding
• Cała prawda o IT w finansach. mBank oddaje głos specjalistom / Linkleaders, mBank
• WYWARZONE DUETY, kampania pokazująca siłę współpracy pokoleń / Carlsberg Polska
• Wiemy, że dobre decyzje bywają nieoczywiste #UNEXPECTEDJOBS / Bank BNP Paribas, Be About Hybryd Agency
18. Content marketing – branded content
• Hej, IKEA! Ty naprawdę jesteś Made in Poland? / Walk PR, IKEA Retail
• Nowy, skuteczny zawodnik wchodzi do gry / 38 Content Communication, Unilever
• Roweroterapia / GetHero, Decathlon, Przestrzeń
19. Custom Publishing
• Akcja Tron – kampania edukacyjna / WCTron, Apollo 360
• Włączamy różnorodność. Pierwszy raport DEI WBD w Polsce / SEC Newgate CEE, TVN Warner Bros. Discovery`
• Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci / Biedronka
20. Walka z dezinformacją
• Kampania Poranek PO / PRCN
• Wbrew pozorom. ESET demaskuje oszustów w cyberprzestrzeni / Linkleaders, ESET, DAGMA Bezpieczeństwo IT
• #ZmieniamyNarracje o osobach z doświadczeniem uchodźczym / Walk PR, IKEA Retail
Kategorie sektorowe:
21. Technologia, IT, telekomunikacja
• Aukcje Allegro dla WOŚP / MSL, Allegro
• Od antywirusa do eksperta cybersecurity. Rozwój marki ESET / Linkleaders, ESET, DAGMA Bezpieczeństwo IT
• EA SPORTS i PROSTO – nowa drużyna wchodzi do gry / monday comms, Electronic Arts
22. Finanse
• Nawet Stańczyk z obrazu Matejki znalazł czas na Dzień na U / Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!, Nationale-Nederlanden, Big Picture, Clear Communication Group, K+Group
• Świat Bardziej Love – Ulepszamy Walentynki / VeloBank, ZOOM bsc
• Fishing For Data / Publicis
23. Uroda, higiena i wellness
• Launch gamy MELA B3 od marki La Roche-Posay / LoveBrands Group, L’Oréal, Polot Agency, 2koma7
• Nowy, skuteczny zawodnik wchodzi do gry / 38 Content Communication, Unilever
• L’Oréal: z ikony branży kosmetycznej do lidera beauty-tech / Publicis Consultants, L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie
24. Moda i styl życia
• #NoShameCoalition / Answear.com, Clue PR
• LODZ600 – 600 obrazów na 600-lecie Łodzi / 38 Content Communication, Centrum handlowo-rozrywkowe Manufaktura w Łodzi
• LPP vs HDR: o znikających miliardach i odzyskanym zaufaniu / Lighthouse, LPP
25. Sektor spożywczy
• Zrobiliśmy to lepiej: PR-owy sukces Burgera Rywala / Havas PR Warsaw, MAX Premium Burgers
• Polska Izba Miodu – liderem opinii / Weber Shandwick
• 3x TAK dla PETfura, czyli jak ujarzmić system kaucyjny / Publicis Consultants, Carrefour Polska
26. Kultura i media
• Niepoważni na serio – zmiana komunikacji Teatru Komedia / Północne Centrum Sztuki Teatr Komedia
• Powrót BELFRA – serialu, który zmienił polską telewizję / Havas PR Warsaw, CANAL+
• BookTok czyli moda na czytanie prosto z TikToka / 24/7Communication, TikTok Polska
• Czas na #tantiemyzinternetu! / SFP-ZAPA, czyli Stowarzyszenie Filmowców Polskich – Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych
27. Medycyna i zdrowie
• Opiekun – kompetencje przyszłości / 38 Content Communication, Fundacja Nutricia
• Lecz się odpowiedzialnie – stop nadużywaniu antybiotyków / ENMEDICA CONSULTING
• MAMY czas na zdrowie / Weber Shandwick, Haleon Polska
28. Sport, turystyka i rekreacja
• „Zakochaj się na novo. 50 lat novoczesności” / 38 Content Communication, Novotel Warszawa Centrum
• „Tak jak lubisz. Bezpośrednio” – rezerwacje bez pośredników / Q&A Comms, Profitroom
• Paryż 2024 – igrzyska na Maxa w Eurosporcie / Eurosport Polska, United PR
• Decathlon Challenge / GetHero, Decathlon, Przestrzeń
29. Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze
• Pamiętaj o okularach ochronnych / ERBUD, Fundacja Szansa – Jesteśmy Razem
• Czesi oficjalnie z dostępem do morza / PORR
• O rynku mieszkań inaczej: emocje i dane w jednym stały domu / Linkleaders, Otodom
30. Przemysł i infrastruktura
• Akcja Tron – kampania edukacyjna / WCTron, Apollo 360
• Różnorodny Corning: Łączymy ludzi, niezależnie od różnic / Corning Optical Communications, MJCC
• Inżynierki 4.0 / Omega Communication, Siemens
31. Motoryzacja i transport
• AlcoSense – stop nieświadomej nietrzeźwości / SAROTA PR
• Wielki Test Mobilności Miejskiej 2023 / NBS Communications, Arval Service Lease Polska
• Szwedzki klimat na drodze / White Bits, Volvo Euro-Kas Katowice
32. NGO i sektor publiczny
• CZEŚĆ CIAŁO! Ciała prawda o dojrzewaniu / Big Picture, Fundacja Cześć Ciało
• Żałoba 146 rodzin / K+Group, Fundacja Słonie na Balkonie, DDB Warszawa, OMD Poland, Fuse
• Kampania społeczna Szlachetnej Paczki 2023 / Stowarzyszenie WIOSNA, Hand Made, ISTV Media
Kategorie specjalne:
33. Kreatywność
• Prymus – kampania „Otwarci na zmianę” / 180heartbeats + JUNG v MATT, monday comms
• Żałoba 146 rodzin / K+Group, Fundacja Słonie na Balkonie, DDB Warszawa, OMD Poland, Fuse
• Z dwóch stron muru – działania PR wokół wystawy w POLIN / Saatchi & Saatchi, Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, MSL, Prodigious, Zenith, Leo Burnett
• Influenserzy (Ba!)roku / Altavia Kamikaze + K2
• Fishing For Data / Publicis
34. Efektywność
• Gdzie jesteś? Gdy znika dziecko gubi się cała rodzina / 38 Content Communication, Agnieszka i Daniel Dymińscy
• CZEŚĆ CIAŁO! Ciała prawda o dojrzewaniu / Big Picture, Fundacja Cześć Ciało
• LPP vs HDR: o znikających miliardach i odzyskanym zaufaniu / Lighthouse, LPP
• Czas na #tantiemyzinternetu! / SFP-ZAPA, czyli Stowarzyszenie Filmowców Polskich – Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych
35. Research&Insight
• Debiutanci ’23 / Profeina, Lata Dwudzieste
• Platforma GdzieJakiBiznes.com od Mastercard / Mastercard, Solski Communications
• Fishing For Data / Publicis
Wszystkie informacje o konkursie są dostępne na stronie Złotych Spinaczy.
Więcej newsów z branży TUTAJ.