Logo

Event MIX

Warsaw Marriott Hotel podsumowuje miniony rok i prognozuje co przyniesie nowy

Artur Celinski, Director of Events / Dyrektor Działu Eventów w Warsaw Marriott Hotel opowiada o tym, jaki był rok 2022 z perspektywy hotelowego działu eventowo-konferencyjnego.

Extremalnie dynamiczny, to dobre słowo, aby go określić. W każdym z minionych kwartałów mierzyliśmy się z kolejnymi wyzwaniami aby ostatecznie Q4 zakończyć wynikami przewyższającymi Q4 z 2019.

O ile początek roku był jeszcze pod znacznym wpływem pandemii z którą już nauczyliśmy się funkcjonować i w miarę upływu czasu wszyscy mieliśmy nadzieję że najgorsze za nami  nadszedł kolejny cios w postaci wieści o wybuchu wojny za naszą wschodnią granicą na którą chyba nikt z ludności cywilnej w dzisiejszych czasach nie był przygotowany.

Informacja ta w sposób istotny wpłynęła na proces decyzyjny zagranicznych klientów korporacyjnych o wyborze tej części Europy jako destynacji międzynarodowych konferencji co podobnie jak podczas pandemii ugruntowało politykę sprzedażową skierowaną na klienta lokalnego.  Mimo to w skali całego roku z sukcesem sfinalizowaliśmy kilkanaście dużych konferencji  w których uczestniczyli goście z całego świata, które częściowo były przenoszone jeszcze z lat ubiegłych.

Kolejnym zagrożeniem jakie dało nam o sobie w minionym roku znać a któremu wciąż stawiamy czoła jest niewidziany od dekad niekontrolowany wzrost inflacji, która jak już wiemy za cały 2022 wyniosła  14.4% co jest wartością uśrednioną a koszt produktów spożywczych oraz energii potrzebnej do ich przetworzenia przekracza ją nawet kilkukrotnie.

Dodatkowym wyzwaniem są problemy kadrowe, które są skutkiem pandemii koronawirusa w wyniku czego pracownicy którzy przebranżowili się nie zdecydowali się na powrót do pracy w hotelu.

Pomimo wielu trudności narastający popyt wewnętrzny na usługi hotelowe oraz  zmiana strategii zarządzania ceną przez revenue managera wraz z aktywnym wsparciem zespołu sprzedaży pozwoliły nam na osiągnięcie bardzo dobrych wyników, które tak jak wspomniałem na początku, w czwartym kwartale przebiły wyniki z czwartego kwartału 2019 do którego się porównujemy.

Nie możemy tu zapomnieć  o czynniku ludzkim bez którego na pewno nie udałoby się nam tego osiągnąć.  Szybkość reakcji, elastyczność i długoletnie doświadczenie naszych pracowników w połączeniu z  adaptacją do szybko zmieniającego się otoczenia sprawiły że byliśmy w stanie sprostać nawet najwyższym oczekiwaniom naszych gości.

Dodatkowym atutem jest przynależność do globalnej sieci oraz idealna lokalizacja w samym sercu miasta co przyciąga gości na pobyty weekendowe.

Cieszy również stopniowo rosnąca z każdym miesiącem  ilość rezerwacji gości biznesowych co dobrze wróży na przyszłość.

Jaki będzie 2023 ?

Pomimo wrodzonego optymizmu, mając na uwadze szereg czynników zewnętrznych oraz rosnące koszty spowodowane przez długoletnie zaniedbania o nasze bezpieczeństwo energetyczne jestem ostrożny w określaniu jednoznacznych prognoz. Na pewno ten rok nie będzie łatwy, liczę jednak że najgorsze już za nami i tego też życzę całej branży.


Więcej newsów w podobnej tematyce przeczytasz TUTAJ.